سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي

Nvidia امروز از تراشه‌ی جدید سیستمی رونمایی کرد که قادر است میزان بالایی از قدرت محاسباتی را برای برنامه‌های کاربردی ماشین‌های خودران تامین کند. این تراشه که Drive Xavier نامیده می‌شود از 9 میلیارد ترانزیستور با پردازنده‌ی 8 هسته‌ای، یک پردازنده‌ی گرافیکی 256 هسته‌ای مبتنی بر معماری Volta تشکیل شده، همچنین شامل ترکیبات جدیدی است که مناسب برای شتاب‌دهنده‌ی یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتری و پردازشگر 8K می‌باشد.
همه‌ی این‌ها به پردازنده‌ای اضافه می‌شوند که انتظار می‌رود یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب و کارهایی باشد که تلاش می کنند ماشین‌های خودران بسازند. قدرت محاسباتی موضوعی کلیدی برای خودروهایی است که قرار است به صورت اتوماتیک باشند، چرا که این اتومبیل‌ها نیاز به اجرای مدل‌های متنوعی از یادگیری ماشین برای حرکت در جاده‌ها دارند.
تاکنون بازار خودروهای اتوماتیک زمینه‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در Nvidia را موجب شده است. پردازنده‌های گرافیکی برای اجرای انواع محاسبات مورد نیاز در الگوریتم‌های ماشینی مناسب هستند، بنابراین این سازنده‌ی تراشه در صف اول این مسابقه‌ی سخت‌افزاری برای ساختن AI بهتر و سریع‌تر قرار دارد.
Nvidia گفت: Xavier تا 30 تریلیون عملیات در ثانیه را با احتساب 30 وات انرژی انجام می‌دهد که این 15 برابر کارآمدتر از معماری قبلی شرکت است. Jensen Huang، مدیر عامل Nvidia گفت که Xavier بزرگ‌ترین تراشه‌ی سیستمی است که تا‌کنون ساخته شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه