تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۴:۳۲ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۷ تير

تمام این آشفتگی ها در نهایت به سرانجام رسیدند.
بر اساس گزارشات به دست آمده از Technica reportsدر یک حرکت بزرگ و برای آزادی چشم انداز واقعیت مجازی، Oculus از شرایط خود مبنی بر بلاک کردن بازی ها به منظور کار کردن با HTC Vive ، عقب نشینی کرد. این شرکت امروز به تولید یک به روزرسانی برای نرم افزار دستکتاپ خود پرداخته است که به حذف کردن حق امتیاز انحصاری هدست های آن منجر شده و این مسئله باعث حیرت زدگی طرفدارن واقعیت مجازی نیز شده است، آن محدودیت باعث جذب دولوپرها به سمت ابزار Revive شد که همین مسئله درنهایت به صاحبان Vive اجازه داد تا به انجام بازی های Oculus پرداخته، تا بتوانند به طور کامل به در هم شکستن Oculus’s DRM در ماه گذشته بپردازند. اما در پاسخ به اخبار امروز، دولوپرهای Revive تکنولوژی فوق العاده ی DRM خود را کنار گذاشتند.
یکی از دولوپرهای Revive در GitHub نوشت " من به تازگی آن را امتحان کردم و هنوز نمی توانم باور کنم، اما به نظر می رسد Oculus به برداشتن هدست از DRM در Oculuc Runtime 1.5 پرداخته است" .
از آن جایی که استفاده کنندگان بازی های کنسولی به بازی هایی عادت کرده اند که منحصرا به یک سخت افزار به خصوص تعلق داشته باشد، این یک قلمرو جدید برای گیمرهای کامپیوتر محسوب می شود. نمی توانیم طرفداران کامپیوتر را برای آزرده خاطر شدن سرزنش کنیم، به طوری که حتی بنیان گذار Oculus ، پالمر لاکی نیز اعلام کرده است که او نمی خواهد به قفل کردن بازی ها برای Rift بپردازد. از آن جایی که واقعیت مجازی بسیار جوان و نوپا              می باشد، تشویق برای سازگاری متقابل، بیشتر با عقل جور در می آید. Oculus در E3 و با مبلغی قابل توجه عرضه شد تا به ارائه ی بازی های انحصاری بپردازد، اما به روز رسانی امروز نشان داده است که واقعا در حال گوش دادن به انتقادها میباشد.
Oculus تایید کرده است که به برداشتن هدست در به روزرسانی امروز پرداخته است، و همچنین اضافه کرده است "ما از بررسی های سخت افزاری به عنوان بخشی از DRM در کامپیوترها و در آینده استفاده نخواهیم کرد." اما این شرکت هنوز در نظر ندارد تا کاملا در برابر محافظت از کپی کردن تسلیم شود. " ما معتقدیم محافظت از  محتوای دولوپرها برای دست یافتن به موفقیت بلند مدت در صنعت واقعیت مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، و ما با پشت سر گذاشتن این مراحل در آینده اطمینان حاصل خواهیم کرد که دولوپرهای واقعیت مجازی می توانند به سرمایه گذاری در محتواهای جدید واقعیت مجازی ادامه دهند."

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قدم بزنید و ماشین خود را شارژ کنید!!