امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

این سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند پس از معلوم شدن این اتفاق، پشتیبانی از پرداخت‌های کارت‌های اعتباری را غیر فعال و تحقیقات در این باره را آغاز کرد.
در بیانیه‌ی منتشر شده، OnePlus اعلام کرده است اطلاعات کارت اعتباری متعلق به بیش از 40 هزار مشتری توسط یک عامل مخرب در دوره‌ی زمانی نوامبر 2017 و میانه‌ی ژانویه ی 2018 هک شده است. این شرکت این موضوع را تائید نکرد که تمامی 40 هزار کارت اعتباری هک شده برای خریدهای جعلی استفاده شده‌اند، اما به جای آن بر این نکته تاکید داشت که تعداد کاربران متاثر از این شکاف تنها بخش کوچکی از پایگاه داده‌ی OnePlus هستند.
در نتیجه‌ی این نقض، OnePlus اعلام کرد که واداشت‌های قانونی را ادامه می‌دهد و یک سال نظارت بر اعتبار رایگان را برای تمامی کاربران متاثر ارائه می‌دهد.
اما در وهله‌ی نخست این حادثه چگونه رخ داده است؟ سخنگوی این شرکت می‌گوید: خرابکار، دسترسی به یکی از سرورهای شرکت را به دست آورده و با اضافه کردن اسکریپتی به آن اطلاعات کارت اعتباری مشتریان را ضبط کرده است.
اگرچه بیانیه ی OnePlus جنبه‌هایی بیشتر از این وضعیت را روشن کرد اما برخی از مهم‌ترین جزئیات یا هنوز کشف نشده‌اند یا منتشر نشده‌اند. تحقیق در مورد موارد نقض بیشتر همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه