تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

مرورگرها خسته کننده شده‌اند. پس از طوفان ناگهانی نوآوری، به ویژه در زمان راه‌اندازی Chrome توسط  Google، در طول چند سال گذشته همه چیز اُفت کرد. البته در این سال‌ها چند تجربه‌ی جالب، عمدتا از شرکت‌های کوچک‌تر مانند Yandex، Brave و Vivaldi دیده شد. اما بزرگ‌ترین شرکت‌ها نسبت به طرح‌های اولیه‌ی خود بسیار تردید داشتند.
شرکت Opera که سال گذشته به یکی از شرکت‌های کنسرسیوم‌ چینی فروخته شد، در حال حاضر به نوبه‌ی خود با ترکیب چند طرح به راه‌اندازی Opera Neon دست زده است. Neon، یک مرورگر آزمایشی دسکتاپِ Windows و Mac است که تلاش دارد یک مرورگر مدرن به نظر برسد. از جمله قابلیت‌های جدید مرورگر Neon می‌توان به صفحه‌ی شروع جدید که از تصویر زمینه‌ی دسکتاپ به عنوان عکس پس‌زمینه استفاده می‌کند، نوار کناری که دارای پخش‌کننده‌ی ویدیوی اختصاصی است، ابزار مدیریت دانلود پیشرفته، گالری عکس و نوار عمودی برای انتخاب تب‌ها، اشاره کرد. علاوه بر آن، مرورگر مذکور دارای سیستم هوشمند برای مدیریت خودکار تب‌ها می‌باشد که تب‌های بیشتر استفاده شده به صورت خودکار در نوار بالا قرار گرفته و تب‌های کم اهمیت‌تر به پایین صفحه منتقل خواهند شد. سایر امکانات شامل کنترل پلی‌بک صوتی و ویدیویی به شکل Pop-out، ثبت راحت اسکرین‌شات و حالت دو پنجره‌ای می‌باشد.
شایان ذکر است، Neon یک مرورگر مفهومی است و قرار نیست جایگزین مرورگر Opera موجود شود. با این حال، انتظار می‌رود در بهار جاری، برخی ویژگی‌های جدید آن به Opera اضافه گردد.

برچسب هاNeonOpera
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با دوربین Jaunt NEO، فیلم های واقعیت مجازی فراگیر خواهند شد