کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

در مواجه با رقابت سخت با رقبایی چون Spotify و Apple Music، Pandora موفق شد تا در آخرین گزارش درآمدی‌اش شاهد رشد باشد. مشترکین پولی برای Pandora Plus و Pandora Premium قابلیت‌های پرتقاضایی که ماه مارس گذشته رونمایی شدند، در سه ماهه‌ی اول سال جاری به ۵.۶۳ میلیون نفر رسیدند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.
درآمد این شرکت در دوره‌ی گزارش شده با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۳۱۹.۲ میلیون دلار رسید. این رقم به استثنای درآمد شرکت از بازارهای استرالیا و نیوزیلند، همین طور Ticketfly بود. Pandora در ماه جولای در این دو کشور تعطیل شد و Ticketfly هم در ماه دسامبر به Eventbrite فروخته شد.
اما Pandora همچنان در حال از دست دادن پول است. این شرکت کسری خالص ۱۳۱.۷ میلیون دلاری را گزارش کرد که کمی بهتر از ۱۳۲.۳ میلیون کسری در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ بود.
به طور کلی میزان تعامل کاربران هم با ۴ درصد کاهش به ۷۲.۳ میلیون رسید. از طرفی ساعت‌هایی که شنودگان صرف این برنامه‌ها می‌کنند از ۵.۲۱ میلیارد به ۴.۹۶ میلیارد ساعت کاهش داشت. اما این شرکت در ماه مارس، برای اولین‌بار در ۱۸ ماه گذشته، رشد مثبتی در جذب مجدد شنوندگان را نشان داد، بنابریان تعداد استفاده احتمالا به زودی رشد خواهد کرد.
Pandora در ماه دسامبر، سرویس Premium Access را راه‌اندازی کرد که به شنوندگان اجازه‌ی استفاده از سرویس پرتقاضایش را با زمان محدود می‌داد، با این شرط که آن‌ها تبلیغات ویدئویی ۱۵ ثانیه‌ای شرکت را ببینند. این شرکت می‌گوید تاکنون ۱۳ میلیون نفر از این قابلیت استفاده کرده‌اند و این به شرکت فرصت رشد مشترکین پرداختی را پس از اینکه آن‌ها این امتیاز را امتحان کردند، داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه