سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر

تردیدی نیست که هرچه جلوتر می‌رویم، کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند بهتر و بهتر می‌گردد. اما عاشقان عکاسی همچنان مشکل حل نشده‌ای با این دوربین‌ها دارند و آن هم شیوه‌ی کنترل آن‌هاست. اما Pictar قرار است این مشکل را حل کند. این محصول که از طریق سرویس Kickstarter، سرویس سرمایه‌گذاری جمعی، تولیدش کلید خورد، تنها شاید چند عمل ساده را به دوربین iPhone بیافزاید.
طبق گفته‌ی Sean Henry، شروع‌کننده‌ی طرح Pictar، گوشی‌های هوشمند دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، اما برای کاربران حرفه‌ای، قابلیت کنترل آن یا سخت و یا ناموجود است.
راه‌حلی که Pictar ارائه داده است بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد. این محصول، با اتصال به iPhone، یک دمکه‌ی شاتر و ۳ کنترلر چرخشی به آن اضافه می‌کند. یکی از کلیدهای چرخشی، زوم را تنظیم می‌کند، یکی دیگر قابلیت برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مختلف دارد و آخری هم برای تنظیم Exposure است. دکمه‌ی شاتر، شامل فوکوس و قفل Exposure می‌باشد. همانند دیگر دوربین‌های کلاسیک، شاتر آن دو مرحله‌ای است و برای گرفتن عکس‌، آن را باید به طور کامل فشرد.
اما شیوه‌ی ارتباطی این محصول با iPhone جالب توجه است. به‌جای آنکه از درگاه ارتباطی Lightning، پرداخت هزینه‌های آن و محدود شدن به سری خاصی از iPhone، از برنامه‌ای که صوت با فرکانس بالا تولید می‌کند، بهره گرفته شده است. در آن سمت نیز، برنامه‌ی موجود در گوشی، از میکروفون داخلی موجود در iPhone برای دریافت و تشخیص سیگنال‌ها و تفسیر دقیق آن استفاده می‌کند. این محصول، حتی در فضاهای پر از نویز نیز با دقت بالا عمل کرده است. با این راه‌کار، دیگر Pictar محدود به iPhone 7 نخواهد بود و از آن می‌توان در iPhone 6 و 6S نیز استفاده کرد.
Pictar قرار است دسامبر سال جاری میلادی، با هزینه‌ی ۱۲۰ دلار عرضه گردد.

برچسب هاPictariPhone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشکلات کاربران با آیفون جدید SE