کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

پس از افت اسناد اولین عرضه‌ی عمومی سهام شرکت در دو هفته‌ی گذشته، Pinterest، پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی که کاربران می‌توانند ایده‌ها و محتواها را از طریق شبکه‌ای از عکس‌های پین شده کشف کنند و به اشتراک بگذارند، اوراق جدیدی تنظیم کرد که در آن‌ها برای فروش ۷۵ میلیون سهام خود، محدوده‌ی قیمتی بین ۱۷-۱۵ دلار را تعیین کرد. در این محدوده، ارزش بازار شرکت بین ۱.۱۲۵ تا ۱.۲۷۵ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. از لحاظ ارزش‌گذاری – اگر کلاس‌های A، ،B، به اضافه‌ی گزینه‌هایی برای کلاس B اضافی برای تمامی سهام‌ها به مجموع ۶۶۴.۸۴ میلیارد سهم محاسبه شود – ارزش Pinterest با قیمت ۱۶ دلار در هر سهم به ۱۰.۶۴ میلیارد دلار می‌رسد، این محاسبه برای هر سهم با قیمت ۱۵ و ۱۷ دلار به ترتیب ۱۰ و ۱۱.۳ میلیارد دلار است.
هر چند استدلال انجام شده کمی محافظه‌کارانه است، چراکه این محدوده‌ی قیمتی Pinterest حدود ۲ میلیارد دلار پایین‌تر از آخرین ارزش‌گذاری حول و حوش ۱۲.۳ میلیارد دلار است که شرکت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد. Pinterest در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری ایده‌ها و لینک‌ها با شرکت‌هایی چون فیسبوک و در زمینه‌ی تجارت الکترونیک با شرکت‌هایی مانند آمازون و eBay رقابت دارد.
سهام این شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو تحت عنوان "PINS" در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله می‌شود. در اصل فرم S-1 شرکت آمده که این شرکت در سال پیش و تا پایان ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، ۷۵۵.۹ میلیون دلار درآمد داشت که بالاتر از ۴۷۲.۸ میلیون دلار سال ۲۰۱۷ بود. تعداد کاربر فعال ماهانه‌ی آن هم از اوایل سال ۲۰۱۶ دو برابر شدند و اواخر سال پیش از تعداد ۲۶۵ میلیون کاربر گذشتند. در عین حال، ضرر خالص شرکت در سال گذشته به ۶۲.۹ میلیون دلار کاهش یافت، این میزان در سال ۲۰۱۷، ۱۳۰ میلیون دلار بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه