گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

بر اساس اخبار رسیده از منابعی آگاه، گفتگو بر سر معامله‌ی ماهواره‌ی Terra Bella میان دو شرکت Alphabet و Planet به مراحل حساس خود رسیده است. Terra Bella ماهواره‌ای است که Alphabet، شرکت مادر Google، به‌عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر، جهت دریافت مستقیم تصاویر و فیلم‌هایی باکیفیت بالاتر در سال 2014 با مبلغی حدود 500 میلیون دلار، از شرکت Skybox خریداری نمود.
Google جهت دستیابی به داده‌های دقیق‌تر نقشه‌برداری برای سایت Google Map خود اقدام به خرید این ماهواره نمود، اما همچنین فرصت استفاده از این داده‌ها را در پروژه‌های دیگری چون اصلاح دسترسی به اینترنت و امدادرسانی را مورد توجه قرارداد.
آنچه موجب فروش منحصربه‌فرد ماهواره‌های Skybox، موسوم به پرندگان کوچک گردید، استفاده از قطعات حاضر و آماده‌به‌کاری است که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته که این امر باعث پایین آمدن قابل‌توجه قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه گشته است.
اما حتی اگر Google از عرصه‌ی رقابت بر سر کنترل هر چه‌بهتر داده‌های نقشه‌برداری جهت برنامه‌های سازمانی کنار رود، همچنان شرکت‌هایی هستند که در این زمینه حضور گرمی دارند. شرکت‌هایی چون climate که به دنبال گفتگو با هر سازنده ریز ماهواره‌های منفرد هستند.
بایستی خاطرنشان کرد که شرکت Alphabet اخیراً تغییراتی را بر روی برخی از پروژه‌های خود اعمال نموده است که از آن جمله می‌توان به متوقف کردن پروژه‌ی هواپیماهای بلندپرواز بدون سرنشین Titan، بهره‌وری از پروژه‌ی تولید اتومبیل‌های بدون سرنشین تحت عنوان Waymo و همچنین بازاندیشی بر روی برخی از برنامه‌های رباتیک اشاره نمود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه