سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

به گزارش یکی از منابع آگاه در کمپانی Qualcomm، پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 855 به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های جهان تبدیل خواهد شد. دسامبر سال گذشته بود که توسعه‌دهندگان Qualcomm خبر از تولید یکی از تراشه‌های جدید و پرقدرت خود را بانام Snapdragon 845 را اعلام کردند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است این پردازنده در گوشی‌های هوشمند به کار برده شود.
اطلاعات بیشتر در مورد پردازنده‌ی جدید توسط رولاند کوانت، وبلاگ نویس مشهور با کاربران به اشتراک گذاشته‌ شده است. به گزارش وی، این پردازنده پایانی برای مدل 845، ده نانومتری با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز خواهد شد. با وجود چنین ویژگی‌های فنی، به گفته‌ی کوانت پردازنده‌ی 845 در سال 2018 به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌ها در بازار تبدیل خواهد شد.
بر این اساس ممکن است تراشه‌ی Snapdragon 855 دارای 8 هسته با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز طراحی شود و به‌عنوان یک رکورددار در بازار تلفن همراه نامیده شود. پردازنده‌های جدید با فناوری 7 نانومتری تولید خواهد شد که کمک به بهبود عملکرد دستگاه و کاهش مصرف انرژی و گرمایش دستگاه ساخته‌ شده است. این محصول به نسل جدیدی از مودم‌ها به نام Snapdragon X24 LTE مجهز خواهد شد که قادر به کار در شبکه‌های 4G با سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. در حال حاضر حداکثر سرعت انتقال دیتا در پردازنده‌های این کمپانی، 1.2 گیگابایت بر ثانیه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه