گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

شرکت Qualcomm اعلام کرد، شرکت چینی Meizu Technology به پرداخت هزینه‌های صدور گواهی‌ ثبت، به منظور حل و فصل درگیری قانونی در چین و سه کشور دیگر موافقت کرده است. این امر نشان داد، شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی می‌تواند از مالکیت معنوی گواهی‌های ثبت‌ خود در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان دفاع کند.
روز جمعه این دو شرکت در بیانیه‌ای اظهار کردند، شرکت Meizu هزینه‌‌ی ثبت گواهی‌ Qualcomm را شبیه به دیگر شرکت‌های چینی که برای استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌اش ، مذاکره کرده‌اند، پرداخت خواهد نمود. طی درخواست تجدید نظر به دادگاه چین در ماه ژوئن، Qualcomm از شرکت Meizu در چین و کشورهای دیگری که در آن‌ به کسب‌وکار مشغول است، شکایت کرده و متعاقب آن موافقت‌نامه‌ای بین طرفین منعقد گردید. شایان ذکر است، این توافق‌نامه‌ به درگیری‌های ثبت‌گواهی‌ در آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا نیز منتج می‌شود.
نزاع قانونی مذکور که روز جمعه با توافق‌نامه‌ا‌ی به پایان رسید، اولین‌بار است که Qualcomm  را وادار به درخواست اجرای شرایط حل‌وفصل از مقامات چینی کرده است که در نهایت با رسیدگی سازمان وضع قوانین اتحادیه‌ای چین رفع گردید و اجازه داد شرکت مستقر در سن‌دیگو برای مالکیت معنوی خود طرح دعوی نماید.
در حال حاضر، این شرکت آمریکایی بخش بزرگی از سود خود را از صدور مجوز فناوری به دست می‌آورد.

برچسب هاQualcommMeizu
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل و Qualcomm در حال آماده کردن تراشه های Snapdragon Tango می باشند