تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۰ مهر

شرکت Qualcomm در حال رسیدن به مراحل نهایی مذاکرات خود جهت خرید شرکت NXP Semiconductors NV قرار دارد و این دو چیپ‌ساز احتمالا خبر این توافق را در ابتدای هفته‌ی آینده اعلام کنند.
طبق منابع آگاه، اعلام خبر توافق به محض انتشار گزارش مالی فصلی شرکت NXP در ۲ اکتبر صورت خواهد پذیرفت و یا تا ۲ نوامبر و گزارش Qualcomm به تأخیر خواهد افتاد. البته تاکنون توافقی امضاء نشده است و حتی می‌تواند قراردادی نیز بسته نشود.
این توافق می‌تواند بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت نیمه‌هادی‌ها باشد. این خرید در راستای آن صورت می‌گیرد که سازندگان چیپ به‌منظور همگام‌شدن با افزایش هزینه‌ها و میزان تقاضای بازار صورت گرفته است. Qualcomm در تلاش است تا وابستگی خود را به بازار کم‌رشد گوشی‌های هوشمند پایین آورد و راهی را برای فروش مودم‌ها و پردازنده‌هایش همانند خودروها، جایی که NXP به خوبی بازار را در دست گرفته، پیدا کند.
این دو شرکت همچنان گفت‌گوهایی بر سر نرخ قرارداد با یکدیگر دارند. گفته‌ می‌شود قیمت هر سهم NXP در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ دلار است که ارزش کلی شرکت را بالغ بر ۳۴.۷ میلیارد دلار می‌رساند. به گفته‌ی منابع آگاه، اگر توافق صورت بگیرد، مبلغ کل قرارداد به صورت پول نقد خواهد بود.

برچسب هاQualcommNXP
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Qualcomm در پی خرید شرکت نیمه‌هادی NXP