نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۹ مهر

تا به این امروز، شرکت Raspberry Pi برای بردهایش سیستم‌عاملی مبتنی بر Linux و محیط گرافیکی سبک و نام‌ آشنای LXDE را به کار می‌برده است. این سیستم‌عامل تفاوت چندانی با توزیع‌های مبتنی بر LXDE نداشته بود. به تازگی این شرکت با استخدام Simon Long، مهندس طراح رابط کاربری بنیاد Raspberry Pi، در تلاش است تا تجربه‌ی کاربری سیستم‌عامل بردهایش را بهبود بخشد.
بنابراین بعد از ۲ سال کار مداوم، Long موفق شد یک تجربه‌ی کاربری جدیدی برای کاربران Raspberry Pi به ارمغان آورد. سیستم‌عاملی که قلب تپنده‌ی بردهای ساخت این شرکت، با نام PIXEL خواهد بود. PIXEL دارای طراحی چشم‌نوازتر به همراه پنلی در بالای صفحه و دارای آیکون‌، منو و تم جدیدی شده است.
به گفته‌ی Long هنگامی متوجه شوید LXDE چطور کار می‌کند و المان‌های بصری آن چگونه است، به راحتی می‌توانید بهبودهای مد نظر خود را اعمال کنید.
اگر برای شما هم سوال پیش آمده که PIXEL مخفف چیست،  باید گفت که سرنام چنین واژه‌هایی است: Pi Improved Xwindows Environment, Lightweight و اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از تغییرات اعمال شده بر روی محیط گرافیکی LXDE مطلع گردید، به پست رسمی این شرکت در مورد این سیستم‌عامل رجوع کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

CHIP ارزان ترین رایانه دنیا فقط با 9 دلار!!