تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

RoboHon یا روبو فون بامزه ترین گوشی هوشمندی است که تاکنون دیده اید. RoboHon در واقع یک روبات با چهره ای آشناست که در جیب شما جای می گیرد و می تواند تماس بگیرد، برقصد، تصاویر را روی سطوح نمایش دهد، نقشه ها را نمایش و بسیاری کار دیگر را انجام دهد. روبوهون روباتی است که درونش یک گوشی هوشمند قرار گرفته و بدون شک ایده ای جدید به حساب می آید. اما برای اینکه بدانیم این ایده تا چه اندازه خلاقانه یا کاربردی است، باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کنیم.


از نظر مشخصات فنی گوشی جدید Sharp برگ برنده ای ندارد. این گوشی از یک پلتفرم نرم افزاری سفارشی برپایه اندروید بهره می برد و از مشخصات مانند صفحه لمسی، دوربین و 4G LTE برخوردار است. نمایشگر لمسی روبوهون بسیار کوچک بوده و تنها فضایی برای قرارگیری چهار آیکون را در هر صفحه میسر کرده است. یکی از سخنگویان شارپ در این باره گفته، این صفحه نمایش در واقع حکم یک رابط کنترلی ثانویه را دارد. دکمه های فیزیکی نرم و بزرگ بر روی این روبات قطعاً بخش عظیمی از مشتریان گوشی های هوشمند بازار ژاپن یعنی سالمندان را به خود جذب خواهد کرد.
وقتی این روبات را در دست می گیرید احساس استفاده از یک اسباب بازی را دارید. البته این احساس خوبی بوده و دلتان می خواهد استفاده از آن را ادامه دهید. در قسمت گوشی و نشیمنگاه روبات از نوعی روکش چرمی استفاده شده است. همچنین چند لوازم جانبی تزیین شده با کریستال های Swarovski نیز برای RoboHon قابل تهیه خواهند بود.
بازوها و پاهای روبات زاویه دار بوده و قابلیت راه رفتن و حتی رقصیدن را به آن می دهد. برای صحبت کردن با RoboHon باید مودب باشید چرا که در حال حاضر فقط کلمات مودبانه را تشخیص می دهد. همچنین امکان استفاده از فرمان های صوتی برای انجام کارهایی مانند گرفتن عکس، تماس، یادداشت برداری، پاسخگویی به پیام ها و نمایش تصاویر و ویدیوها بر روی سطوح با استفاده از یک پیکو پروژکتور کوچک فراهم شده است.
شارپ هنوز در مورد قیمت این روبات حرفی نزده اما بنظر نمی رسد قیمت مقرون بصرفه ای داشته باشد!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اولین گوشی جهان با هوش مصنوعی