تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

این درایو SSD با ظرفیت بسیار بالا را به لپ تاپ ها و کامپیوترهایی بسیار نازک تبدیل کرده است.
امکان ذخیره سازی در لپ تاپ یا تلفن هوشمند شما در حقیقت به دنبال وجود سازگاری بین صدا، سرعت دسترسی و اندازه ی فیزیکی به وجود می آید. اما رقابت های صنعتی به منظور کوچک کردن اندازه ی آن ها همزمان با افزایش ویژگی های آن ها ، بسیار حریصانه است. چندین ماه پس از تحویل درایو حالت جامد16TB  به بازار، سامسونگ به معرفی یک SSD 512 گیگابایتی، که اندازه ی آن نصف اندازه ی یک تمبر پستی است، پرداخت.
اطلاعیه ی رسمی سامسونگ ادعا می کند که این درایو به عنوان اولین SSD 512 گیگابایتی با تولید انبوه است که از حافظه ی اکسپرس غیرفرار (NVMe) ، رابط کنترلی میزبان به همراه ثبت نام ساده برای سرعت برخوردار است که همگی در یک بسته بندی قرار داده شده اند. برخلاف سایر هارد درایوهایی که در بسته بندی های چندتراشه ای (MCP) قرار دارند، درایو جدید سامسونگ با آرایشی به شکل یک شبکه ی توپ مانند و با معیارهای گردآوری                    شده ی به خصوصی، سازماندهی شده است. که این روند، قرار گرفتن آن در جای مناسب و به منظور اتصال به سایر قسمت های دستگاه را آسان تر خواهد کرد. این مراحل، این درایو را به یک مورد ایده آل در بازار نوتبوک های بسیار نازک تبدیل کرده است. چرا که فضا و وزن آن ، از ارزش بالایی برخوردارند.

معاون ارشد سامسونگ در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این درایو بسیار کوچک عملکرد SATA SSD  معمولی را تا سه برابر افزایش خواهد داد. این درایو می تواند سرعت را تا 1,500MB/s  و 900MB/s بخواند و رایت کند. بدین ترتیب این مسئله بدین معناست که شما می توانید ویدیویی با حجم 5GB HD را در 3 ثانیه انتقال دهید. سامسونگ فروش این درایو را در مدل های 512GB, 156GB و 125GB در ماه جون آغاز خواهد کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ بزرگترین هارد جهان با ظرفیت 16 ترابایت خود را تولید کرد