تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

Samsung Electronics سهام‌های خود از شرکت‌های ASML، Seagate، Rambus و Sharp را فروخت. Samsung دلیل این کار را تمرکز بیشتر بر روی کسب‌وکارهای خودش عنوان کرد. البته این شرکت متذکر شد که فروش سهام، به معنای پایان همکاری با دیگر شرکت‌ها نیست.
این شرکت غول کره‌ای، ۱.۵ درصد از سهام ۳ درصدی خود از شرکت هلندی ASML را که در حدود ۶.۳ میلیون سهم می‌شده، واگذار کرده است. Samsung سهام این شرکت نیمه‌هادی‌ساز را در سال ۲۰۱۲، برای تولید لیتوگرافی محصولات خود، خریده بود.
این شرکت همچنین ۱۲.۵ میلیون و یا ۴.۲ از سهام شرکت تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ذخیره‌ساز، Seagate، را واگذار کرد.Samsung هنگامی که واحد ذخیره‌سازی خود را در سال ۲۰۱۱ می‌فروخت، سهام شرکت Seagate را دریافت کرده بود.
Samsung، دومین تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی جهان، در اقدامی دیگر ۹ درصد از سهام شرکت طراحی نیمه‌هادی Rambus را به دلیل دسترسی به پتنت‌های این شرکت، خریداری کرده بود.
خرید بخشی از سهام شرکت Sharp نیز در راستای تولید پنل‌های مدل‌های گران‌قمیت تلویزیون‌های Samsung بوده است که با فروش سهام این شرکت، Samsung همچنان مدعی است که در کیفیت پنل‌ها خللی ایجاد نخواهد شد.
هفته‌ی گذشته بود که Samsung واحد چاپگر خود را نیز به HP واگذار کرده بود. به نظر می‌رسد Samsung به این  نتیجه رسیده است که باید بر روی محصولات کلیدی‌اش تمرکز کند تا بتواند در بازار موفق باشد.

برچسب هاStockShareSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ بخشی از سهام یک شرکت ماشین سازی چینی را می خرد