سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي

اواخر سال گذشته، Google نتوانست در فصل تعطیلات Chromebookهای خود را عرضه کند. با آمدن اپلیکیشن‌های Android و Google Play Store به پلتفرم مذکور، به نظر می‌رسید زمان مناسب برای ارتقاء سیستم‌عامل Chrome فرا رسیده است.  این در حالی است که Samsung و Google اعلام کردند،  لپ‌تاپ‌های Chromebook Plus و Chromebook Pro در تلاش برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی سیستم‌عامل Chrome برای یک کاربر می‌باشند.
حال بیایید تفاوت بین این دو مدل را بررسی نماییم. مدل ارزان‌تر Chromebook Plus از یک پردازنده‌ی ARM استفاده کرده، در حالی که Chromebook Pro از یک پردازنده‌ی Intel Core M3 بهره می‌برد. بنابراین Chromebook Pro بسیار قوی‌تر به نظر می‌رسد. اما هر چیز دیگری در مورد این دو کامپیوتر مشابه است. هر دو دارای صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2400 ×1600 هستند، اما به جای آن که همه چیز فوق‌العاده کوچک باشد، ابعاد نمایشگر به طور پیش‌فرض 1200 * 800 است. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته و عمر باتری آن‌ها به ۸  ساعت می‌رسد. همانطور که انتظار می‌رود این دو محصول از صفحه‌نمایش لمسی بهره می برند که از  قلم نوری پشتیبانی می‌کند. همچنین جنس بدنه آلومینیومی آن حس قابل اطمینانی را ایجاد کرده و از صفحه‌کلید و trackpad خوبی برخوردار است. برای شارژ و اتصال از درگاه  USB-C استفاده می‌کند. یک اسلات کارت حافظه microSD و جک هدفون نیز دارد.
در واقع این اولین Chromebookئی است که بر روی آن  Google Play از پیش نصب شده است. نسخه‌ی بتای  Chromebook Plus قرار است در ماه فوریه و در Play Store در دسترس عموم قرار گیرد. اما نسخه‌ی بتای  Pro که در پایان فصل بهار عرضه خواهد شد از Android Nougat کاملا پشتیبانی به عمل خواهد آورد.
این لپ‌تاپ‌ها در آینده نماینده‌ی بخش اپلیکیشن‌های Android بر روی سیستم‌عامل Chrome خواهند بود و بسیار ارزان قیمت نیز می‌باشند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل توضیح می دهد چگونه مصرف باتری کروم را کاهش خواهد داد