امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

یکی از مزیت‌های حریم خصوصی Signal آن است که نه تنها مکالمات کاربر را رمزنگاری می‌کند، بلکه این اطمینان را می‌دهد که تمامی مکالمات دارای امنیت نسبی می‌باشند. تنها کاری که کافی است انجام شود، مقایسه تعداد رقم دیجیتالی و یا اسکن QR Code می‌باشد.
استفاده از اعداد ایمنی، همیشه راحت نیست و می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که افراد را در ریسک امنیتی قرار دهد، به خصوص هنگامی که کاربران بین دستگاه‌های مختلف سوئیچ می‌کنند. این شرکت در نظر دارد این مشکل را از طریق تغییر میزان امنیت شماره‌ها هم در بعد سادگی و هم در بعد عملی برطرف کند.
برای ایجاد چنین مکانیزمی، در ابتدا از راه‌کار QR Code استفاده می‌شود. تنها کاری که لازم است، اسکن مکالمات به منظور اینجاد کدی امنیتی برای آن می‌باشد. این کد تنها شامل کد امنیتی است و شامل شماره‌ی تلفن همراه کاربر نمی‌گردد. این اقدام باعث می‌شود تا افراد نتوانند با داشتن شماره‌ی تلفن همراه، به مکالمات دسترسی داشته باشند.
این تغییرات صورت گرفته، به زودی در نسخه‌ی جدید این سرویس اعمال خواهد شد. طبق آمار منتشر شده، پس از انتخاب رئیس جمهوری جدید ایالت متحده آمریکا، استفاده از سرویس Signal به میزان ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر آن بوده است که کاربران نسبت به سیاست‌های رئیس‌جمهور تازه برگزیده‌ی آمریکا، اعتماد ندارند و گمان آن می‌رود که در سیاست‌های جدید اطلاعات‌شان نشت پیدا کند.

برچسب هاSignal
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Bluetooth 5 : از چهاربرابر برد بیشتر و دو برابر سرعت بیشتر برخوردار است