تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

کارآفرینان در Silicon Valley نمی توانند بخوابند. آن ها  یک مشکل بزرگ دارند و این مشکل دایره شکل و پر از سس است و نیاز به تعداد بیشماری از نیروی انسانی برای تولید شدن دارد. این به معنای عدم کارآیی است، که به عنوان بزرگترین دشمن کارهای پر از جزئیات در هر جایی، محسوب می شود. این محصول از جانب مصرف کنندگان هر روزه با عنوان پیتزا شناخته می شود، و برخی از صنایع تکنولوژیکی امیدوار، فکر می کنند که این پیتزاها باید به وسیله ی ربات ها تهیه شوند.
در چنین استارتاپی که Zume نام دارد و در بخش Mountain View در کالیفرنیا مستقر شده است، آن ها به تولید یک ربات پیتزا ساز پرداخته اند که تقریبا یک ربات پیشرفته محسوب می شود. این فرآیند، که در گزارش امروز Bloomberg با جزئیات بیان شده است، به طور کامل خودکار نمی باشد، اما نزدیک به آن است. یک فرد به آماده کردن خمیر می پردازد و از یک ماشین عظیم برای پهن کردن آن استفاده میکند. سپس این ربات ، سس را بر روی خمیری که روی یک تسمه نقاله در حال حرکت است می پاشد، در حالی که یک ربان دیگر سس را به شکل یک             دایره ی کامل پخش می کند.
تعدادی نیروی انسانی به قرار دادن پنیر و سایر مخلفات بر روی پیتزا ، قبل از اینکه آخرین ربات خمیر نپخته را در سینی فلزی قرار دهد، می پردازند. نکته ی مهم این است که پیتزاها در اینجا پخته نمی شوند، بلکه در عوض، راننده ی Zume آنها را در تعدادی فر که در ماشین حمل پیتزا قرار داده شده است و در حالی که این راننده در مسیر خود برای تحویل اولین پیتزا است، گرم می کند و حتی یک برش دهنده جذاب پیتزا نیز در کنار آن وجود دارد.

الکس گاردن، بنیانگذار و مدیر اجرایی Zume و یکی از کارکنان سابق Zynga از آرزوهای بزرگی برخوردار است: "ما میخواهیم آمازون غذاها باشیم،" او به Bloomberg این مطلب را بیان کرده است. به هر حال گاردن به Zume  و ربات ها  باور دارد. او می گوید : " شما می توانید ببینید که آن ها تا چه اندازه و به طرز باورنکردنی می توانند مفید باشند." به زودی، و اگر همه چیز برای Zume به خوبی پیش برود، فارغ التحصیلان جوان علوم کامپیوتری ، در هر جایی که یک تکه پیتزا می خورند به کلمه ی " مفید " فکر خواهند کرد.

Zume در واقع ترکیب کاملی از رویاهای مدرن Silicon Valley محسوب می شود. زیرا به جلب توجه اقتصاد مورد تقاضا پرداخته است و  قدم به قدم تکنولوژی خودکار را به افراد دنیا معرفی کرده است و به تولید لایه ی ضخیم تری از پیتزا منجر شده است. همچنین عملکرد Zume از تجهیزات به اندازه ی کافی برخوردار است که بتواند به این امر حقیقت ببخشد، به خصوص با هزینه و در مقیاسی که در مناطق شهری متراکم نیز با عقل جور در بیاید. ( تا زمانی که Zume اجازه داشته باشد تا در جاده ها به پختن غذا بپردازد.)

اما از طرف دیگر صنعت تکنولوژی در منطقه ی خلیج تمایل دارند تا به گلاویز شدن با آن چه که به وضوح به عنوان یک چالش سرگرم کننده و عجیب محسوب می شود بپردازد، به خصوص در کنار نگرش های خفقان آوری که باعث ایجاد سرخوردگی در دنیا می شود. همچنین این مسئله بدین معنی نیست که پیتزا از یک بازار کاملا دست نخورده برخوردار است. بلکه Domino’s Tracher و پیتزا فروشی بروکلین به همراه جعبه ی پیتزایی که از پیتزا ساخته شده است نیز وجود دارند. تلاش این موسسان پیتزا که در حقیقت جمعی از بچه های احمق دانشجو بودند، در نهایت به تولید اپلیکیشنی منجر شد که به شما اجازه میداد تا تنها با فشار دادن یک دکمه، پیتزا سفارش دهید. آن ها حداقل به اندازه ی کافی آگاهی داشتند که کمی پول برای خرید یک لامبورگینی به دست بیاورند، به شکل وحشتناکی آن را تزئین کرده و در محوطه ی دانشگاه با آن رانندگی کنند.

همچنین می توانیم در اینجا به Pythagoras اشاره کنیم. یک شرکت مستقر شده در سانفرانسیسکو که از یک اپلیکیشن برخوردار است که به ایجاد تصویری در زمان تحویل پیتزا از طریق ترکیب طراحی های زیبای نرم افزاری به همراه کیک های پای خوشمزه، و عشق بازیگوشانه برای به اشتراک گذاشتن هنر می پردازد. البته در صورتی که به هنر علاقه داشته باشید. این گونه موارد در واقع به تغییر روش های قدیمی سفارش دادن، تحویل دادن و خوردن پیتزا منجر نخواهد شد.

Zume شاید واقعا به آمازون غذاها تبدیل شود، و یا حداقل سبب الهام بخشیدن در ایجاد موجی برای استفاده از ربات ها در فرآیند پختن پیتزا و برای کاهش هزینه ها گردد. اما در حال حاضر، آخرین و پیشرفته ترین عملیات تولید پیتزا در تلاش است تا به پیوند یکی از دوست داشتنی ترین و تن پرورترین غذاهای  آمریکایی با واقعیت بپردازد. و این دستور غذا هنوز که هنوز است، امتحان نشده است.

برچسب هاZume
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه