سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ آذر

استارتاپ ردیابی سلامت بیماران دیابتی Siren Care، جوراب‌های هوشمندی را با استفاده از حسگرهای درجه حرارت طراحی کرده است که قادر به تشخیص التهاب پا و آسیب‌های ناشی از آن به صورت آنی در بیماران خواهد بود.
بنیان‌گذار استارتاپ مذکور، Ran Ma برای ردیابی و درمان پای بیماران دیابتی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، جوراب‌های پوشیدنی را ابداع کرده است. شایان ذکر است بیماران دیابتی نوع ۱ و ۲،  هر دو در معرض ابتلا به تورم پا قرار دارند که می‌تواند منجر به  مشکلات جدی عفونت و قطع پا شود. تشخیص زود هنگام برای رویارویی با عوارض جدی در چنین مواردی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اما جوراب Siren اولین پوشیدنی ردیاب پاهای آسیب دیده‌ دیابتی‌ها نیست. کفش‌های SurroSense Rx مجهز به اینترنت بی‌سیم برای تشخیص و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی پای بیماران دیابتی و فناوری  چکمه PressureGuardian نیز به منظور ردیابی همین مشکل طراحی شده بودند، اما جوراب‌های Siren قادر به برقراری ارتباط نزدیک‌تری با پوست بدن می‌باشند.
جوراب  مذکور دارای حسگرهایی در تار و پود خود است که التهاب پا را تشخیص می‌دهد. سپس اطلاعات به اپلیکیشنی در تلفن همراه ارسال می شوند تا هر چه سریع‌تر بیمار را از وضعیت خود آگاه سازد. تمامی داده‌ها در برنامه‌ی موبایل به در حافظه‌ی ذخیره‌سازی رایانش ابری نگهداری می‌شود، بنابراین هنگامی که تفاوت دما تشخیص داده شد، اعلان‌هایی بر روی گوشی فرستاده شده که آغاز شرایطی غیر‌عادی را به فرد هشدار می‌دهند. این جوراب‌ها هنگام پوشیدن روشن و به محض درآوردن خاموش می شود. همچنین امکان شستشوی آنها نیز وجود دارد.
بنیان‌گذار فناوری Siren Smart Textile از تصمیم بزرگ این شرکت برای گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌ی ردیاب‌های درجه‌ حرارت و ترکیب حسگرهای مختلف با یکدیگر، از جمله حسگرهای رطوبت، فشار، نور، LED‌ها ،  RFID‌ها ، MCU ، BLE و تبدیل آن‌ها به پارچه خبر داد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نصب دستگاه های شارژ رایگان اتومبیل برقی در مسکو