گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

تعدادی از کاربران Slack گزارش کردند بدون هیچ اطلاعی و به طور ناگهانی دسترسی به حساب‌های کاربری خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد این اقدامی شدید در راستای تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا بر ضد ایران است.
در برخی موارد، کاربران گزارش کرده‌اند شاهد لغو دسترسی به حساب‌های رایگان و گروه‌های عمومی Slack هستند، درحالیکه دسترسی پولی به این ابزارِ همکاریِ تیمی همچنان ادامه دارد. مدیران حساب‌های عمومی از اینکه این لغو حساب‌های کاربری بر روی اعضای گروه‌شان اثر می‌گذارد، اطلاع نداشتند. کاربرانی که متاثر از این اقدام شدند، شامل یک دانشجوی دکترای دانشگاه بریتیش کلمبیا، یک محقق در دانشگاه مونیخ، و تعدادی کاربران توئیتر بودند که سفرهای شخصی خود به ایران در سال‌های اخیر را گزارش کرده بودند.
Slack به TechCrunch درباره‌ی اقدام اخیرش اینگونه گفت: Slack همانند دیگر شرکت‌های آمریکایی، با قوانین ایالات متحده در رابطه با کشورها و مناطق ممنوعه همراهی می‌کند. سیستم ما برای استفاده از اطلاعات موقعیت جغرافیایی که مبتنی بر آدرس‌های IP است، به‌روزرسانی شد و این منجر به غیر فعال شدن حساب‌های کاربری مرتبط با کشورهای ممنوعه می‌شود. ما فقط از آدرس IP برای این کار استفاده می‌کنیم و اطلاعی درباره‌ی ملیت و قومیت کاربران نداریم. اگر کاربران فکر می‌کنند به اشتباه حساب کاربری‌شان بسته شده، می‌توانند به آدرس feedback@slack.com درخواست خود را ارسال نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه