تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

این برنامه نویزی با بسامد یکسان و قابل تنظیم تولید می‌کند تا به بیرون کردن صدایی که هنگام خواب شما را آزار می‌دهد کمک کند.

آیا تاکنون به این نکته پی برده‌اید که صدای پنکه به خوابیدن شما کمک می‌کند؟ یک دستگاه از همین پدیده ایده گرفته‌است. اسنوز (Snooz) به عنوان "یک تنظیم‌کننده‌ی عالی و قابل حمل صدا " شناخته‌می‌شود. این دستگاه در کنار تختخواب شما قرار داده می‌شود و یک سری صدای کنترل‌شده مانند همان پنکه را ایجاد می‌کند تا نویز موجود را ازبین ببرد.
برنامه‌های موبایل زیادی وجود دارد که صداهای مختلفی می‌تواند ایجاد کند تا به کاربران کمک کند که بخواب بروند. معمولا گزینه‌های موجود، شامل امواج پرفشار، آوای پرنده یا برای مثال در اسنوز، صدای منظم و کنترل‌شده. ممکن است یک اپلیکیشن انتخاب‌های بیشتری پیش روی شما قرار دهد، ارزان‌تر باشد و راحت‌تر اجرا شود، با این‌حال اسنوز بیشتر از این مزایا را به شما خواهدداد.
برای شروع، باید بدانید اسنوز نویز واقعی ایجاد می‌کند. به این معنا که هیچ شبیه‌سازی غیرطبیعی جریان صدا و تولیدشده توسط کامپیوتری وجود ندارد، هیچ آهنگی نیست که مکررا با همان آوا بارها پخش شود و بلندگوهای کم کیفیت گوشی‌های تلفن وجود ندارند که هنگام خواب رفتن افراد، آنها را عصبانی کند.
اسنوز، به طور کامل، قابلیت تنظیم شدن دارد. تنها با یک ضربه روشن یا خاموش می‌شود و سرعت و کم و زیادی صدای پنکه مانند این وسیله خیلی ساده تنها با چرخاندن قسمت متحرک آن انجام می‌شود. اسنوز می‌تواند صداهای متفاوتی را قطعا به شما دهد، " از آرام‌ترین حرکت تنها برای شکستن سکوت محیط تا صدای فریاد یک مرتد که تمام صدای خود را بیرون می‌دهد." همچنین می‌توان مقدار صدا را مورد سنجش قرار داد تا احیانا برای بچه‌های کوچکتر آزاردهنده نباشد.


اسنوز با یک برنامه‌ی اندرویدی و iOSی که همراه دستگاه وجود دارد کنترل می‌شود. این اپلیکیشن به افراد اجازه می‌دهد تا صدای پنکه‌مانند را کم یا زیاد کنند، برای کم و زیادی صدا برای کودکان، سنجش صدا انجام دهند و برای خاموش شدن دستگاه به طور خودکار زمان تعیین کنند.
با وجود اینکه مانند پنکه است، اسنوز هوای سردی که اصلا لازم نیست را تولید نمی‌کند و گفته می‌شود که 98درصد انرژی کمتری از یک پنکه مصرف می‌کند. این وسیله قابل حمل است، و طراحی شده در حالتی که بتوان آن را در اتاق‌های هتل استفاده کرد، به علاوه‌ی اینکه فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.
یک شرکت تازه‌کار که با کمک افراد مختلف هزینه‌ی تولید این دستگاه را بدست آورده، ایده‌ی اسنوز را پیاده‌سازی کرده‌است. در همین لحظه از زمان ممکن است اشخاصی که 59دلار آمریکا هزینه کرده‌اند تا یکی از این دستگاه‌ها را دریافت کنند، این فکر را بکنند که همه چیز تنها با کمک افراد دیگر آماده شده و از دریافت دستگاهشان صرفه‌نظر کنند. انتظار می‌رود فروش این محصول در مارچ 2016 آغاز شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با SoundBrake درحین گوش دادن به آهنگ، صدای اطراف خود را بشنوید