تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ خرداد

این شجاعت دلیرانه امروزه تقریبا به یک امر روزمره تبدیل شده است به طوری که Space X توانسته است به یک موفقیت خارق العاده ی سه گانه، از طریق فرود آوردن Falcone 9 بر روی عرشه ی یک کشتی دریایی برای سومین بار دست پیدا کند. در ساعت 5:48 دقیقه بعدازظهر، راکت 9 موتوری، بر روی یک کشتی پرسروصدا و بدون سرنشین به نام "البته من هنوز دوستت دارم" ، در اقیانوس اطلس ، و پس از فرستادن یک ماهواره ی مخابراتی از راه دور به محدوده ی مدار زمین، فرود آمد.
این فرود به دنبال ماموریتThaicom 8  اتفاق افتاد که از ایستگاه نیروی هوایی Cape Carnaval درفلوریدا در ساعت 5:40 دقیقه ی بعدازظهر پرتاب شده بود. این پرتاپ که به دلیل نقص فنی جزئی با تاخیر 24 ساعته همراه بود، ماهواره ی مخابراتی _صنعتی با وزن 3,000 kg (6,613-Ib) را به محدوده ی مدار زمین فرستاد که در نهایت در طول 15 سال آینده آن را با فاصله ی 35,800 Km (22,245 mi) در حال چرخش دور جنوب و جنوب شرقی آسیای خواهیم دید.
Falcone 9 با استفاده از مجموعه ای از موتورهای کنترلی که به وسیله تعدادی پره به سوخت رسانی می پردازد و همانند فرمان یک بال واره عمل می کنید، به زمین بازگشت.


این فرود، که Space X همچنان به عنوان یک نمونه ی آزمایشی به آن اشاره می کند، بسیار مخاطره آمیز بود. این مسئله تنها به دلیل فرود آمدن بر روی عرشه ی ناپایدار یک کشتی نبود، بلکه این ماموریت نیاز داشت تا این فرود با سرعت بالاتری نسبت به ماموریت مدار نزدیک زمین و سوخت مازاد کمتری برای متوقف شدن و ترمز کردن همراه باشد.
امروز، چهارمین ماموریت فرود موفقیت آمیز برای Falcon 9 ، سومین فرود بر روی عرشه و دومین ماموریت به دنبال انتقال به مدار زمین ثابت می باشد.

برچسب هاSpace XFalcone 9
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روسکاموس: پس از10 تا 15 سال در ایستگاه فضایی بین المللی ISS ماژول هایی برای توریست های فضانوردی قرار خواهد گرفت