کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

Spotify، سرویس پخش موسیقی آنلاین، در مذاکرات پیشرفته‌ای برای خرید SoundCloud به سر می‌برد. SoundCloud که در ژوئن گذشته ۱۰۰ میلیون دلار از گروه‌های سرمایه‌گذاری، از جمله Twitter، سرمایه جذب کرده بود، آخرین بار ۷۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. منایع نزدیک به خبر بیان داشته‌اند که هنوز مشخص نیست Spotify چقدر می‌خواهد به SoundCloud، شرکت آلمانی، نرخ پیشنهاد دهد.
توافق احتمالی Spotify و SoundCloud در شرایطی است که Apple و Amazon پیش‌تر در پی توافقی، سرویس پخش موسیقی آنلاین خودشان را راه‌اندازی نموده‌اند.
Spotify در این ماه به ۴۰ میلیون کاربر با پرداخت هزینه رسید. این در حالی است که Apple اعلام کرد سرویس پخش موسیقی‌اش به ۱۷ میلیون کاربر رسیده است.
با وجود ۲۰۰ میلیون Community خلاق و قوی و ۱۳۵ میلیون قطعه موسیقی، اما SoundCloud همچنان نتوانسته است به سوددهی برسد. در سال ۲۰۱۴، این شرکت گزارش سود ۱۷ میلیون یورویی به همراه ضرر عملیاتی ۳۹ میلیون یورویی را داده بود. از آن زمان به بعد این شرکت دیگر آمارهای تعداد کاربران و شرایط مالی خود را منتشر نساخت.
افراد نزدیک به Spotify می‌گویند SoundCloud از آنجایی که حق عضویت کم‌تری از مشتریان اخد می‌کرده است، به عنوان یک تهدید برای Spotify مطرح شده است. اما از هنگامی که SoundCloud طرح قبلی خود را بست و طرح جدید ۹.۹۹ دلاری به نام SoundCloud Go را ارائه کرد، بهترین مزیت رقابتی خود را از دست داد.
ناگفته نماد که Spotify بارها در گذشته، تلاش‌هایی برای خرید SoundCloud انجام داده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Spotify قید خرید SoundCloud را زد