تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۷ مهر

بزرگ‌ترین وجه‌تمایز سرویس SoundCloud امکان آپلود ریمیکس‌های غیر رسمی توسط کاربران است که ناشران اصلی طبیعتا آن را منتشر نمی‌کنند و بر روی Spotify و Apple Music نیز قرار نمی‌گیرد یا حداقل تصمیم این کار را نداشته‌اند. اولین تک‌آهنگ ریمیکس‌شده‌ی غیر رسمی به تازگی با همکاری سرویس مدیریت حقوق موسیقی Dubset بر روی Spotify و Apple Music قرار گرفته است.
Apple در ماه مارس سال میلادی جاری با Dubset قرارداد بست و Spotify در ماه می اما ریمیکس‌های غیر رسمی از امروز آغاز به انتشار گرفته‌اند. همچنان کاستی‌هایی در این ویژگی ارائه‌شده دیده می‌شود. از آن موارد می‌توان به عدم وجود مجموعه میکس‌های چند آهنگه از سوی Djها اشاره کرد. اما به گفته‌ی مدیرعامل شرکت Dubset، مجوز قانونی این‌کار وجود دارد و به‌زودی این نوع میکس‌ها از طریق این دو سرویس منتشر خواهند شد.
شیوه‌ی کاری Dubset به این صورت است که تمام قطعه‌ی میکس‌شده را اسکن می‌کند و هر قسمت آن را با بانک میکس‌های رسمی آن آهنگ مطابقت می‌دهد. در نهایت نیز با انجام چنین شناسایی، Dubset درصدی از سود فروش را برای صاحب اثر در نظر می‌گیرد.
طبق آمارهای منتشر شده بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در ماه به موسیقی‌های میکس شده گوش می‌دهند. اما به طور تاریخی ناشران موسیقی با میکس‌های غیررسمی مبارزه کرده‌اند. به این دلیل که قطعه‌های میکس‌شده را ناقض حقوق‌شان می‌دانستند و برای آن پولی دریافت نمی‌کرده‌اند.
با ارائه‌ی این ويژگی در سرویس‌های Spotify و Apple Music، احتمال خرید SoundCloud توسط چنین شرکت‌هایی کاهش می‌یابد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیش از 11 میلیون مشترک پس از گذشت یکماه از راه اندازی اپل موزیک