نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

RCS که سرنام Rich Communication Services می‌باشد، قرار است به عنوان روشی پیش‌فرض، جایگزین SMS فعلی گردد. RCS قدرتمندتر از SMS است و دیگر محدودیت کاراکتری نیز ندارد. پشتیبانی آن از تصویر، ویدئو و چت گروهی نیز بهتر است. اما این سرویس همانند SMS، مبتنی بر اپراتور است، به این معنی که باید ثابت کند که می‌تواند بر مشکلات تاریخی SMS غلبه کند. این مشکلات شامل مدل قیمت‌گذاری نامعلوم و مشکل رد و بدل شدن بین اپراتورها می‌گردند.
Google از ماه فوریه در تلاش بوده است برای اجرای این طرح، اپراتورها را گرد هم آورد. سرانجام Sprint خبر از اجرای چنین طرحی داده است. تمام محصولاتی که سال آینده از این اپراتور عرضه خواهند شد، از RCS پشتیبانی به عمل خواهند آورد.
Sprint برای پیاده‌سازی RCS، از راه‌کار Google با نام Jibe استفاده می‌کند. از این طریق بایستی بتوان به هر تلفنی پیغام رد و بدل کرد. چرا که این روش از Universal Profile در GSMA برای پیغام‌رسانی استفاده می‌کند. Universal Profile به این معنی است که هرگوشی مبتنی بر RCS می‌تواند به گوشی دیگری که دارای RCS است پیغام رد و بدل کند. اگر گیرنده مجهز به RCS نباشد، پیغام به طور خودکار به SMS تبدیل می‌شود.
بر روی گوشی‌های عرضه‌ شده‌ی Sprint، شیوه‌ی RCS از طریق اپلیکیشن Android Messenger راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب هاSprintgoogleRCS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

همکاری گوگل و Levi Straus به منظور تولید البسه هوشمند