گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ خرداد

شرکت Telia سوئد دیروز تایید کرد که این شرکت در حال بررسی پتانسیل بازفروشی سهم خود در بازار مخابرات همراه ترکیه به صندوق ثروت ترکیه (TWF) به قیمت حدود 530 میلیون دلار است. بیانیه Telia اعلام داشته که مذاکرات به "مرحله پیشرفته" خود رسیده، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت تلیا ۴۷.۱ درصد از سهام شرکت هولدینگ محلی مالک ترکسل را در اختیار خود دارد.
مطابق اعلام پایگاه‌داده‌های GlobalComms TeleGeography، دیگر سهامداران اصلی Turkcell عبارتند از گروه Cukurova با ۱۳.۸ درصد، LetterOne با ۱۳.۲ درصد، یک شرکت ثبت شده در لوکزامبورگ که توسط میخائیل فریدمن روس کنترل می‌شود و سهام شناور آزاد. این سه سهامدار عمده در مشاجرات و داوری در مورد دارایی‌های مربوط به خود در Turkcell از سال ۲۰۰۵ (با شرکت سهامی عام - و LetterOne)درگیر هستند.
صندوق ثروت دولتی TWF، که در آگوست ۲۰۱۶ تاسیس شد، ۱۰۰ درصد از عرب ست و اپراتور شبکه باند پهن کابلی Turksat، و یک سهم اقلیت در سهام ملی ثابت و تلفن همراه (با ۵ % از سهام مخابرات ترکیه اختصاص‌داده‌شده به این صندوق)است که در حال حاضر ۶.۷ درصد از سهام شناور آزاد را در دست دارد. این شرکت شامل ۲۰ شرکت از جمله خطوط هوایی ترکیه، چندین بانک، نفت ترکیه‌ای، TWF معدن، TWF انرژی و خدمات پستی ملی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه