کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

Tencent، با ارزش‌ترین شرکت فناوری آسیایی با توجه به منافع سرمایه‌گذاری پایین، میزان سود پایینی را گزارش کرد. این شرکت رشد قابل توجهی در درآمد داشت و با بیش از ۳۰ درصد افزایش سالیانه به ۱۰.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ دست یافت. اما سود خالص آن ۲ درصد کاهش سالیانه داشت و به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رسید.
Tencent در ماه نوامبر گذشته تبدیل به اولین تجارت تکنولوژیکی ۵۰۰ میلیارد دلاری آسیا شد، اما سال ۲۰۱۸ سختی را با افت بیش از ۲۵ درصد در سهامش تجربه کرد.
بازی‌سازی همیشه نقطه اتکای Tencent بود – این بخش به جهش ۶۰ درصدی سود شرکت در سه ماهه‌ی گذشته کمک کرد – اما در این باره نگرانی‌هایی وجود دارد که احتمالا تغییرات در شرکت این موضوع را تایید می‌کنند. این اقدام بر بخش‌های موبایل، PC، و کنسول این شرکت اثر گذاشته و به خصوص نگرانی‌هایی را برای Tencent که یکی از بازیگران اصلی در این حوزه‌ها است موجب شده.
در این راستا، دولت چین نه تنها جلوی ورود عنوان محبوب Monster Hunt را گرفته، بلکه Tencent هنوز اجازه‌ی آوردن PUBG یا Fortnite را به PCها در چین نگرفته، پس نتایج مالی شرکت تحت تاثیر این اقدامات شاهد نزول بوده‌اند. تجارت بازی‌سازی PC این شرکت، پنج درصد کاهش سالیانه را تجربه کرد که درامد آن تا ۱۲.۹ میلیارد RMB افت کرد. کسب‌وکار بازی موبایلی شرکت هم با وجود ۱۹ درصد رشد و رسیدن به فروش ۱۷.۶ میلیارد RMB، پایین‌تر از ۱۹ درصد درامد Tencent در سه ماهه‌ی بسیار موفق قبل بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه