تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۶ تير

دنیای مجازی به افراد چشم‌ها و گوش‌هایی به دنیای دیگر می‌دهد. اما این ویژگی همچنان به صورت سه بعدی و همه جانبه تحقق نیافته است. بنابراین Tegway قصد دارد انسان را یک قدم به غوطه‌ور شدن در احساسات جدید مانند گرما، سرما و درد نزدیک کند. این شرکت فناوری ThermoReal خود را در رویداد شتاب دهنده HTC Vive X که هفته‌ی گذشته در سان فرانسیسکو برگزار شد به تصویر کشاند.
ThermoReal یک دستگاه ترموالکتریک را توسعه داده که قادر به تولید گرما و سرما متناسب با تقاضا و انتقال این احساسات به دستان افراد زمانیکه آن‌ها در حال استفاده از VR هستند، می‌باشد. این محصول نوع جدیدی از رابطه‌ی ماشین و انسان را ارائه می‌دهد.
روش کار دستگاه بدین شکل است که TegWay یک دستگاه نیمه هادی تولید کرده است که در زمان اتصال به برق یک سمت آن گرم می‌شود و وقتی در حالت اتصال به برق باشد سمت دیگر آن سرد می‌شود. این نوع از تکنولوژی چیزی شبیه به یخچال‌های شراب است. سطح سرما و گرمای تولید شده نیز به سطح جریان برق بستگی دارد و وقتی فرد از هدست‌های VR استفاده می‌کند در هنگام مواجه با اشیای به واقع سرد و گرم این احساس از طریق این دستگاه به دستان کاربر منتقل می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه