تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ آذر

با توجه به تعداد زیاد نمایشگاه های خالقان در اقصی نقاط جهان این گونه به نظر می رسد که جامعه ی خالقان در حال تبدیل شدن به جنبشی پویا است.هفته ی گذشته نمایشگاه دیگری در شهر New York برگزار شد  که در آن شرکت Tomarch ، سازنده ی دستگاه های کوچک و خوش قیمت کنترل عددی ابزار آلات ماشین کاری ، یک دستگاه ماشین کاری شخصی تر و کوچک تر به نام PCNC 440 را معرفی کرد.
PCNC 440 مانند دیگر دستگاه های کنترل عددی کامپیوتری رومیزی ، مثل Carvey و X-Carve ، برای گذاشتن روی میز و کم کردن فاصله ی دستگاه های کنترل عددی کامپیوتری(CNC) سطح پایین و دستگاه های بزرگ حرفه ای ساخته شده است. نکته ی مهم این است که این دستگاه شبیه روتر نیست و یک دستگاه ماشین کاری واقعی است که توانایی حرکت در فضایی سه بعدی در ابعاد 25.4 در 15.9 در 25.4 سانتی متر را داراست (تفاوت روتر و دستگاه ماشین کاری در این است که روتر ها قادر به برش دادن مواد محکم (مثل فلزات) نیستند و برای تغییر شکل دادن به چوب و پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند).
ماشین کاری واقعی
به لطف یک دوک مدل R8 که  سرعت آن به 10,000 دور در دقیقه نیز می رسد و همچنین قابلیت تعویض سریع ابزار ، این دستگاه نشانه هایی از برادران صنعتی خود دارد. اما  Tormach موفق شده این دستگاه را در دسترس تر از نمونه های صنعتی و بزرگتر بسازد.
مانند تمام ماشین های بزرگ صنعتی ، PCNC 440 نیز برای ساخت یک محصول به نرم افزار های CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) و CAM (تولید به کمک کامپیوتر) نیاز دارد. از آنجا که این نرم افزار ها گران هستند و یادگیری آن ها سخت و زمانبر است ، Tormach با همکاری Autodesk به همه ی خریداران این ماشین ، برای یک سال اجازه ی استفاده از نسخه ی تجاری Fusion 360 را خواهد داد.اما از آنجا که PCNC 440  برای بریدن قطعات (بر خلاف ماشین های CNC رومیزی دیگر و پرینتر های سه بعدی) به روش سنتی کار کردن با نرم افزار های CAD/CAM نیاز دارد ، برای بسیاری از علاقه مندان از گردونه ی رقابت خارج می شود.
مدیر بخش بازاریابی محصولات شرکت Tromach در این باره می گوید : ماشین کاری CNC برخلاف پرینت 3 بعدی هنوز روشی برای انجام کار با فشردن یک دکمه ندارد.  PCNC 440 با اختلاف راحت ترین دستگاه ماشینکاری CNC برای افراد مبتدی است. هرچند شما هنوز هم برای کار کردن با آن باید برای یادگیری نرم افزار های CAD و CAM و همچنین یاد گیری تکنیک های ماشین کاری زمان بگذارید. شاید این محصول لذت آنی یک پرینتر 3 بعدی را به شما ندهد ، اما به هرحال دستگاهی است با قابلیت های فراوان در بسیاری جنبه های دیگر."
همچنین PCNC 440 مانند برادران صنعتی خود می تواند هر چیزی را با دقت بالا برش دهد. از چوب و پلاستیک گرفته تا فلزاتی چوون آلومینیوم ، فولاد و حتی تیتانیوم (البته با سرعت کمتر). در مقام مقایسه ، یکی از کوچک ترین دستگاه های  ماشین کاری صنعتی ،MiniMill، از یک دوک با قدرت 7.5 اسب بخار استفاده می کند که ده برابر قوی تر از دوک 0.75 اسب بخاری PCNC 440 است. البته باید این را در نظر گرفت که MiniMill قیمتی معادل 34,995 دلار دارد درحالی که PCNC 440 تنها 4950 دلار قیمت دارد.


" PCNC 440 بیشتر برای ساخت نمونه های اولیه ی کوچک و برای مخترعین ، معلم ها و برای ساخت تخصصی مناسب است. نیاز به یک دستگاه ماشینکاری CNC بیرون از محیط سنتی تولید احساس می شود و به نظر من PCNC 440 به خوبی این خلاء را پر می کند.
همچنان برای خالقان
هرچند این دستگاه به خاطر دشواری در استفاده ، کمی از محبوبیت خود را از دست داده باشد ، اما آن را به واسطه ی سهولت در دسترسی به سرعت به دست آورده می آورد. شرکت Tromach سیستم کنترل ماشینی خود را با نام PathPilot طراحی کرده. این سیستم که بر پایه ی پروژه ی لینوکسی کنترل عددی کامپیوتری (CNC) ساخته شده ، تمامی داده های نوشته شده به زبان استاندارد CNC  (جی کد)   را اجرا می کند و همچنین از یک سیستم برنامه نویسی محاوره برای کسانی که می خواهند در لحظه تغییراتی ایجاد کنند نیز بهره می برد.
هرچند Tromach چند دستگاه ماشین کاری دیگر (به نام های PCNC 1100 و PCNC 770 ) و یک ماشین تراش CNC نیز دارد ، به نظر می رسد این شرکت با PCNC 440 مشتریان تازه کار را هدف قرار داده است. وزن این محصول تنها  204 کیلوگرم است و ابعاد آن 106.7 در 91.4 سانتی متر (طول در عرض) است و برای روشن شدن نیاز به برق تک فاز 150 ولتی متناوب دارد.
لوازمی که در آینده برای PCNC 440  عرضه خواهند شد عبارت اند از یک وسیله ی تغییر ابزار خودکار و اضافه شدن جهت چهارم برای ماشین کاری بهتر. که این دستگاه را به یک مرکز تولیدی کمل و مجهز تبدیل می کنند.

برچسب هاdesktopunveil
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel از نسل هفتم پردازنده‌های رومیزی خود پرده برداشت