کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش رویترز، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز Total روز جمعه گفت، این شرکت در صورت فراهم بودن زمینه‌ی رقابت برابر با تولیدکنندگان چینی و آسیایی، سرمایه‌گذاری سنگینی در تولید باتری ماشین می‌کند.
سازنده‌ی باتری Saft، واحدی از Total، در ماه می گفته بود قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون یورویی (۲۳۳ میلیون دلاری) را در نسل آینده‌ی پروژه‌ی اتحادیه‌ی باتری اروپا برای تحقیق، توسعه، و ساخت نسل جدیدی از باتری‌های ارزشمند در جهت رقابت با رقبای آمریکایی و آسیایی دارد.
اتحادیه‌ی چهار سویه‌ی Saft با Siemens ،Solvay و Manz قصد تولید انبوه نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یون را از اوایل سال ۲۰۲۰ دارد، اما Patrick Pouyanne، مدیرعامل Total نگران این موضوع است که آیا تولیدکنندگان اروپایی توان رقابت با آسیایی‌ها را دارند یا نه.
Pouyanne در کنفرانسی در پاریس گفت: "من این گروه را تشکیل نمی‌دهم و Saft را در عملیات‌هایی به ارزش چندین میلیارد یورو وارد نمی‌کنم، اگر در نهایت زمینه‌ی رقابت برابری بین ما و دیگران نباشد." وی اضافه کرد که برخی تولیدکنندگان چینی از کمک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند.
در ماه‌های اخیر چندین پروژه برای ساخت کارخانه‌های باتری در اروپا معرفی شدند و دولت آلمان هم اعلام کرد حدود ۱ میلیارد دلار برای حمایت از تولید باتری کنار گذاشته است. Pouyanne در ادامه افزود: "امروز، اگر شما بخواهید خودرویی برقی در چین تولید کنید، باتری آن باید توسط یک تولیدکننده‌ی چینی ساخته شود."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه