تکنولوژی
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

نوار ابزار لمسی جدید Apple  تحت نام Touch Bar از اهمیت زیادی برخوردار است که در واقع جایگزین سری کلیدهای function شده است. شرکت Apple در کنار ارائه‌ی الگوی طراحی کاربردی آن، پیش از آنکه دو نسخه جدید MacBook Pro روانه‌ی بازار شوند، توصیه‌ها و هشدارهای جدی برای توسعه‌دهندگان در وب‌سایت خود درج کرده است. اغلب نکات ذکر شده به پتانسیل‌های کاربرد و عملکرد آن اشاره داشته و در مورد عدم استفاده از آن به عنوان نمایشگر دوم تاکید دارد. اپل معتقد است این نوار ابزار با هدف دستیار کاربر طراحی شده، نه صرفا جهت زیبایی و شمایل جذاب. در اینجا چند مورد از دستورالعمل‌های Apple برای ایجاد رابط‌های لمسی نوار را اشاره می‌کنیم.
به گفته‌ی Apple، از Touch Bar به عنوان دنباله و صفحه‌ی الحاقى کمکی صفحه‌کلید و ترک‌پد باید استفاده شود، نه به عنوان یک نمایشگر ثانویه. اگر چه این پنل به نوعی نمایشگر نیز محسوب می‌شود، اما با هدف جایگزینی کلیدهای function طراحی گردیده است.
Touch Bar نباید جهت نمایش Notification، حرکت دادن متون، آمار و اطلاعات و هرچیزی که موجب پرت شدن حواس کاربر از صفحه‌نمایش اصلی شود، استفاده گردد. طبق گفته‌ی Apple، توسعه‌دهندگان بایستی از نمایش کاربردها و توضیحات اضافی در مورد کلیدهای Touch Bar در صفحه‌نمایش اصلی جدا خودداری نمایند. از کلیدهای کاربردی طراحی‌شده برای نمایش در Touch Bar می‌بایست مشابه با شمایل صفحه‌کلید اصلی باشد.
از درج میان‌برهای آشنای صفحه‌کلید در Touch Bar نیز بایستی خودداری شود. به طور کلی Touch Bar شامل کنترل وظایفی همچون select all، deselect، copy، cut، paste،  undo، redo، new، save، close، print و quit نمی‌گردد.
اگرچه در مرور زمان شاهد نرم افزارهای متعددی خواهیم بود که این اصول را زیر پا گذاشته و Touch Bar بعضا جنبه‌ی نمایشی و تفریحی پیدا می‌کند، اما رویکرد Apple روی کاربردهای مفید و مناسب این نوار ابزار خلاقانه‌ی تحسین برانگیز است.

برچسب هاAppleTouch Bar
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید