سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند

انجمن USB Implementers نسخه‌ی آینده‌ی اتصال دهنده‌ی همه جانبه، USB 4، را معرفی کرد. اگرچه مشخصات آن تا زمان عرضه در اواخر سال جاری به صورت رسمی اعلام نمی‌شود، مطابق با استانداردهای آن پیش‌بینی می‌شود، حداکثر سرعتش به ۴۰ گیگابایت در ثانیه برسد. سرعت USB 2.2، نسخه‌ی پیشین آن، ۲۰ گیگابایت در ثانیه است.
شاید این سرعت آشنا به نظر برسد و این به علت ارائه‌ی چنین سرعتی در Thunderbolt 3 است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. به منظور بهبود انطباق در سال ۲۰۱۷، اینتل اعلام کرد ساخت این استاندارد را در دسترس دیگر تراشه‌سازان قرار می‌دهد، و به آن‌ها اجازه‌ی ساخت این فناوری را با حق امتیاز رایگان می‌دهد. حالا، با USB 4، اینتل در نهایت به وعده‌اش عمل می‌کند.
چنانچه با Thunderbolt 3 آشنا باشید، پس چیزهای زیادی درباره‌ی خصوصیات USB 4 هم می‌دانید. این درگاه قادر به ارائه‌ی بیش از ۱۰۰ وات انرژی است، و به اندازه‌ی کافی توان مصرفی اطلاعاتی برای استفاده از کارت‌های گرافیک خارجی، تامین انرژی برای دو نمایشگر 4K، یا یک نمایشگر 5K را می‌دهد. برای بهره‌مندی کامل از مزایای این استاندارد، نیاز به دسترسی به کابلی ۴۰ گیگابایتی است، اما با هر کابل Thunderbolt 3 می‌توان با این درگاه جدید کار کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه