تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

Western Digital ممکن است پیشنهاد خرید فناوری فلش مموری توشیبا را از دست بدهد، اما سخت در حال کار بر روی کسب‌وکار هارد درایوها است. در عین حال این شرکت پیشرفت بزرگی که ثبت و ضبط مغناطیسی با کمک امواج مایکروویو یا MAMR نامیده می‌شود را ارائه کرد که ظرفیت‌های بسیار بالایی، بیش از 40 ترابایت را تا سال 2025 برای دیسک‌ها فراهم می کند. John Rydning، معاونت ریاست بخش تحقیقات شرکت در بیانیه‌ای گفت: "تجاری ساختن فناوری MAMR راه را برای تراکم‌های بیشتری از ضبط و هزینه‌ی پایین‌تر در هر ترابایت درایوهای هارد دیسک هموار می‌کند."
اگر شما درباره‌ی چگونگی کار مایکروویو با هارد درایوها متعجب هستید، WD دارای نوع جدیدی از هد درایو با نام "نوسان گشتاور چرخشی" است که یک میدان مایکروویو تولید می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد تا اطلاعات بر روی پوشش‌های مغناطیسی در میدانی مغناطیسی پایین‌تر از دیسک‌های معمولی نوشته شوند، بنابراین می‌توان بیت‌های بیشتری را در فضایی مشابه جا داد.
WD افزود درایوهای مبتنی بر MAMR برای مراکز اطلاعاتی از سال 2019 به بازار عرضه می‌گردند و تا سال 2025 این شرکت دیسک‌های 40 ترابایتی ۳/۵ اینچی تولید خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه