گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر

همانطور که مقامات چینی به رفتارهای سختگیرانه‌ی خود در فضای مجازی ادامه می‌دهند، برترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چین با عنوان Weibo برای باقی ماندن در این وادی، وارد سانسور کردن محتوا خواهد شد. در تاریخ 27 سپتامبر، Weibo از استخدام 1000 نفر به عنوان ناظر از بین کاربران خود برای سانسور کردن خبر داد. Weibo گفت که به هر ناظر یک برچسب هویتی خاص بر روی پلتفرم و کمک مالی آنلاین در حدود 200 یوان (30 دلار) اعطا می‌کند. علاوه بر این ناظرانی که بهترین عملکرد خود را داشته باشند، ماهانه iPhone، دیگر گوشی‌های هوشمند، نوت‌بوک و جوایزی دیگر را به عنوان پاداش اهداء خواهد کرد.
با توجه با این اعلامیه، همه‌ی ناظران "که در زمان اوقات فراغت خود کار می‌کنند"، باید حداقل 200 نمونه محتوا (شامل پس‌ های اصلی یا نظرات) در موارد پورنوگرافی، غیر قانونی و مضر را گزارش کنند. هرچند در این اعلامیه روشن نشده که دقیقا منظور از محتواهای "مضر" چیست؟ اما اطمینان داده که Weibo سرپرستان خود را از قبل آموزش می‌دهد.
Weibo ادعا می‌کند که این استخدام عمومی تحت نظارت اداره‌ی امور امنیت سایبری پکن، در واقع برای "تقویت نظم و انضباط شهروند اینترنتی بودن" در محیط Weibo است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه