اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

WhatsApp برنامه‌هایش برای سیستم‌عامل‌های قدیمی موبایل‌ها را در کمتر از یک هفته مانده به پایان سال جاری اعلام کرد. این اپلیکیشن متعلق به Facebook پشتیبانی از BlackBerry OS (شامل BB10) و Windows Phone 8.0 (و قدیمی‌تر) را تا 31 دسامبر پایان می‌دهد.
این خاتمه به معنای عدم کارایی این برنامه بر روی این پلتفرم‌ها نیست، اما کاربران دیگر قادر به ایجاد حساب جدید یا تائید مجدد حساب‌های موجود، بر روی پلتفرم‌های قدیمی نخواهند بود. علاوه بر این، WhatsApp هشدار داد: "از آنجایی که ما دیگر به طور فعالانه این پلتفرم‌ها را توسعه نمی‌دهیم، برخی ویژگی‌های آن ممکن است در هر زمانی دیگر کار نکنند."
بنابراین کاربران BlackBerry برای به‌روزرسانی‌های WhatsApp نیاز به تغییر به دیوایس‌های BlackBerry دارند که با Android کار می‌کنند. اوایل ماه جاری بود که BlackBerry اعلام کرد برای حداقل دو سال دیگر BB10 را پشتیبانی می‌کند. و برای کاربران windows 10 هم شاید الان بهترین زمان برای استفاده از Android و iOS باشد.
WhatsApp حرکت مشابهی را در پایان سال 2016 اعلام کرده بود، آن هم با خاتمه دادن به پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های موبایل قدیمی‌تر شامل BlackBerry و Nokia. در حقیقت، قرار بود که BB10 جز این برنامه باشد، اما WhatsApp پشتیبانی از آن را حدود یک سال دیگر ادامه داد. در مورد Nokia، شرکت WhatsApp اعلام کرد که پشتیبانی از Nokia S40 را تا 31 دسامبر 2018 ادامه می‌دهد. از طرفی، دیوایس های قدیمی تر Android (نسخه‌های 2.3.7 و قبل تر) همچنان زمان بیشتری دارند: این نسخه‌ها تا 1 فوریه 2020 پشتیبانی می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه