کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

Xiaomi که زمانی ارزشمندترین استارتاپ جهان لقب گرفت، در حال مذاکره با چند بانک سرمایه‌گذاری برای احتمال عرضه‌ی عمومی اولیه است و در تلاش است تا ارزش این دور سرمایه‌گذاری را به 50 میلیارد دلار برساند. منابع مطلع با موضوع گفتند که این شرکت احتمالا عرضه‌ی سهامش را برای سال آینده و در هنگ‌کنگ در نظر گرفته است. در حالیکه از طرفی بانک‌ها به دنبال کسب مجوز برای این سرمایه‌گذاری هستند، از رسیدن Xiaomi به سطح 50 میلیارد دلار نگران هستند، این مقدار بسیار کمتر از 100 میلیارد دلاری است که برخی مدیران ارشد آن را پذیرفته‌اند. آخرین افزایش تامین بودجه‌ی Xiaomi در سال 2014 به ارزش 46 میلیارد دلار بود.
Xiaomi که توسط Lei Jun هدایت می‌شود، سرمایه‌گذاری زیادی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و هند داشته است، و حالا نزدیک است که Samsung را در سریع‌ترین بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند پشت سر بگذارد. بنابراین این عرضه‌ی عمومی در صورت موفق بودن ممکن است برای شرکت 5 میلیارد دلار به ارمغان بیاورد که بسیار مورد نیاز برای توسعه‌ی آن است.
درحالیکه Xiaomi تاکنون افت و خیزهای زیادی داشته است، بسته به عملکرد کسب‌وکار و اهداف بازار طی ماه‌های آینده، این سرمایه‌گذاری ممکن است قابل تامل باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه