امنیت
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

سال گذشته Yahoo نرم‌افزاری را تدارک دیده بود که به کمک آن نیروهای امنیتی آمریکا می‌توانستند اطلاعات مورد نیاز خود را در ایمیل کاربران این سرویس جست‌وجو کنند. Yahoo اسکن میلیون‌ها ایمیل کاربر خود را با گرفتن دستور مستقیم از مقامات آمریکایی در اختیار آنان قرار داده است. برخی ناظران اعتقاد دارند که این اولین مورد از موافقت یک شرکت تکنولوژی به دسترسی آشکارا و مستقیم به داده‌های کاربرانش است.
در مورد آنکه نیروهای امنیتی آمریکا به دنبال چه اطلاعاتی بوده‌اند، اشاره‌ای نشده است. تنها گفته شده است که آنان به دنبال رشته‌ای از کاراکتر در بین ایمیل کاربران بوده‌اند. این خود می‌تواند به معنای جست‌وجوی یک عبارت در یک ایمیل و یا پیوست آن باشد.
خبرگزاری رویترز در تلاش بوده است تا با ارتباط گرفتن با Yahoo، متوجه شود دقیقا چه نوع و در چه گستره‌ای داده‌ها در اختیار سازمان‌های امنیتی قرار گرفته‌اند. تلاش‌هایی که بی‌نتیجه مانده است.
طبق گفته‌ی دو کارمند پیشین این شرکت، تصمیم مدیرعامل Yahoo، خانم Marissa Mayer، جهت انجام دستور رسیده از مقامات آمریکایی، برخی مدیران داخلی این شرکت را برآشفت و نهایتا به کناره‌گیری رئیس بخش امنیت این شرکت، Alex Stamos، در ژوئن ۲۰۱۵ منجر شد. Alex Stamos هم‌اکنون سمت بالای امنیتی در شرکت Facebook عهده‌دار شده است.
تنها پاسخی که شرکت Yahoo در پی این اتفاقات داده است: Yahoo یک شرکت حقوقی است و از قوانین موجود در ایالات متحده‌ی آمریکا تبعیت می‌کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رینگلی در دنیای ساعت اپل جایی دارد؟