کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

Yik Yak یک اپلیکیشن پیام‌‌رسان کمتر شناخته شده است که عملکردش با اپلکیشن‌های چت دیگر متفاوت است. در این اپلیکیشن نیاز به ثبت‌نام یا فعال کردن حساب کاربری وجود ندارد و به محض نصب و اجرای اپلیکیشن، می‌توان از آن استفاده کرد. برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر می‌توان حتی به صورت ناشناس وارد آن ‌‌شد. این اپلیکیشن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵،  محیط‌های دانشگاهی را فرا گرفت.
بنا بر گزارشات منتشر شده، Yik Yak اخیرا نزدیک به ۶۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرده است. افراد اخراج‌شده از گروه‌های اجتماعی، بازاریابی، طراحی و تولید این شرکت بوده‌اند. این اتفاق در کمتر از ۲ سال، پس از یک دوره سرمایه‌گذاری در ماه نوامبر ۲۰۱۴ به رهبری Sequoia Capitol بر می‌گردد که استارتاپ مذکور ۴۰۰ میلیون دلار ارزش داشت. پیشترفت سرویس مذکور به سرعت،  پس از آن سرمایه‌گذاری متوقف شد. در ماه آوریل، مدیر ارشد فناوری، Tom Chernetsky، شرکت را  همراه با چند تن دیگر از کارمندان ارشد ترک کرد.
شایان ذکر است، برخی ناظران درخواست تجدید نظر در مورد اپلیکیشن مذکور را داده بودند، چرا که شیوه‌ی موجود در آن تعامل میان کاربران را که در نزدیکی هم بودند محدود می‌کرد. ناشناس ماندن پلتفرم مذکور همچنین موجب آزار و اذیت و موج تهدیدات ناشناخته‌ای شده بود. در نتیجه برخی از دانشگاه‌ها و مدارس Yik Yak را ممنوع کردند. در ماه آگوست، Yik Yak درصدد کاهش آزار و اذیت و تهدید با وضع قوانین سفت و سختی برآمد اما نتوانست کار چندانی از پیش ببرد.

برچسب هاYik Yak
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه