کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

ZTE Crop متعلق به چین، روز جمعه اعلام کرد ممنوعیت ایالات متحده‌ی آمریکا برای فروش محصولات و قطعات نرم‌افزاری به این شرکت غیر منصفانه است و بقای آن را تهدید می‌کند. این شرکت قول داد که منافع خود را از طریق تمامی ابزارهای قانونی حفظ کند.
ایالات متحده‌‌ی آمریکا هفته‌ی جاری ممنوعیت هفت ساله‌ای را برای فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی به ZTE اعمال کرد، گفته می‌شود این شرکت چینی بارها و بارها با بیانیه‌هایی غلط توافق‌نامه‌های گرفته شده را شکسته است – حرکتی که قطع زنجیره‌ی تامین آن را تهدید می‌کند.
ZTE در اولین پاسخ خود پس از اعلام تحریم با مورد خطاب قرار دادن اداره‌ی صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا گفت: این قابل قبول نیست که BIS بر روی تحمیل غیر عادلانه‌ی مجازات شدید بر علیه ZTE، حتی قبل از کامل شدن تحقیقات اصرار دارد.
ZTE در این بیانیه آورده است: این ممنوعیت نه تنها تاثیر شدیدی بر دوام و توسعه‌ی ZTE می‌گذارد، بلکه منجر به ضرر و زیان تمامی شرکای ما از جمله تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی می‌شود. یک مقام ارشد وزارت بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا اوایل هفته‌ی جاری به رویترز گفت خیلی بعید است که این تحریم‌ها برداشته شود.
افرادی آشنا با موضوع گفته‌اند، اداره‌ی بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا فرایند درخواستی برای شرکت‌هایی دارد که قصد خروج از لیست تحریم را دارند، اما مشخص نیست که آیا این فرایند برای ZTE هم عملی است یا خیر، چراکه این پروژه قبلا هم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه