تکنولوژی
الناز فرجی۱:۴۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ آبان

هواپیمای valkyrie از شرکت cobalt  راه اندازی شد . این وسیله  بیشتر شبیه یک جنگنده با تکنولوژی بالاست تا یک هواپیمای خصوصی سبک . با بال رساناگر ایرودینامیک جلویی ، شکل ایرودینامیکی شفاف و موتور شارژ توربو ی 350 hp ؛ این valkyrie جدید قادر به سفر تا سرعت 260 knot  ( 482 کیلومتر در ساعت، 300 مایل در ساعت ) خواهد بود و قادر است 5 بزرگسال با چمدان هایشان را حمل کند .
این وسیله در دو فرم ساخته شده ، CO50 که نسخه ای است کاملا تصدیق شده ، با توانایی پرواز بدون محدودیت و زمان رسیدنش اواسط 2017 تخمین زده شده ، در حالیکه Valkyrie X  ساخت کارخانه و با آزمایش تصدیق شده و زمان تولیدش 6 ماه بعد از تاریخ سفارش تخمین زده شده است 


valkhyrie که زمان زیادی است که مراحل طراحی و ساختش طول کشیده ، ایده ی دیوید لوری ، بنیان گذار و مدیر اجرایی دفتر cobalt است که تیمی از طراحان ، سازندگان ، و کارگر ها را از سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ، پاریس ، فرانسه ، saguenay و کانادا جمع کرده تا کار ساخت و تحویل را انجام دهد . او میگوید : " ده سال پیش، رویای از هم گسستن صنعت هوایی را با یک هواپیمای شخصی خلاقانه داشتم ، که نه تنها از لحاظ تکنولوژی آرام و امن است ، بلکه طراحی اش هم متعادل و تجملی است . امروز cobalt دیگر یک نمونه ی اولیه نیست . بلکه یک هواپیمای جهانیست که با امنیت ، تکنولوژی و طراحی مدرن کامل شده و مخصوص مشتریان عاشق سفر و مشتاقان وسایل نقلیه ی هوایی است . "
valkyrie از طراحی ایرودینامیک جلویی استفاده میکند ( که در آن یک بال در قسمت جلویی هواپیما قرار دارد ) ، که این گزینه ای رایج برای هواپیماهای سبک مختلف است ، مانند هواپیمای کنترل از راه دور vertex hybrid drone یا دیگر هواپیمای های نوع ضربه ای مانند P.1HH Hammerhead ، چون دوام و قدرت بلند شدن را بیشتر میکند مخصوصا در هواپیما های کمتر سنتی . valkyrie که مجهز به یک موتور پیستونی پشتی با ملخ هل دهنده ی کربن فیبر سه تیغه ای است ، قادر است تا بیش از 1.400 مایل دریایی ( 1.600 مایل . 2.590 کیلومتر) را در 220 knots ( 253 مایل در ساعت . 407 کیلومتر در ساعت ) را در حالت economy با خلبان و یک مسافر طی کند . وقتی تعداد مسافران و یا سرعت زیاد شود, این فاصله کم میشود ، اما حتی در حالت ظرفیت تکمیل و با نهایت سرعت هم ادعا میکنند که valkyrie قادر خواهد بود بیش از 840 کیلومتر با یک بار سوخت گیری پرواز کند .
همچنین ادعا میشود که valkyrie بزرگترین سایه بان تک قطعه ای دنیا را دارد و کابین شیشه ای به سمت جلوی آن ، نه تنها طراحی داخلی چرمی دارد ، بلکه چشم اندازی 320 درجه برای خلبان و مسافران فراهم میکند . فضای خارجی از ترکیبات مختلف ساخته شده تنوع رنگی زیادی دارد ، مانند ته رنگ های مشکی که cobalt میگوید که به آسانی در چنین جنس هایی پیدا نمیشوند.
داشبوردش با صفحه نمایش های الکتریکی مدرنی آراسته شده و همچنین فضایی خاص برای یک ipad وجود دارد . برای فضای نگهداری ، cobalt میگوید که بیش از دو جا برای چوب های گلف ؛ اسکی و کیف سامسونت وجود دارد . هر دو مدل 30ft طول ، 30 ft عرض و 10 ft ارتفاع دارند .
valkyrie که با سیستم نشستن جمع شدنی استاندارد همراه است ، همچنین دارای شکل اختیاری اضافه ای از چتر نجات است . که در هنگام سقوط های خطرناک و از دست رفتن کنترل کامل هواپیما استفاده میشوند ، این سیستم چتر نجات طوری طراحی شده تا هواپیما را پایین آورده و مسافران را امن به زمین برساند .
امکان پیش سفارش از همین حالا وجود دارد ، و valkyrie x آزمایشی برای خریداران آمریکایی و در اواسط 2015 آماده است ، 15000 دلار برای بیعانه و باقی اش 595000 وقتی که هواپیما تحویل داده شد . در پایان، ورژن کامل تصدیق شده اش از اواسط 2017 آماده خواهد شد و قیمیش حدود 699000 قبل از گزینه ها خواهد بود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟