تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

دوچرخه های تایر بزرگ و دوچرخه های الکتریکی در طول چند سال گذشته  دو رویداد بزرگ در بین دوچرخه ها بوده اند . و حتی با یکدیگر جفت شده اند تا یک محصول جدید را تولید کنند . دوچرخه های تایربزرگ الکتریکی مانند definat big easy  و  pedego trail tracker  مزایای تایر های روان و بزرگ و ماهیچه ی الکتریکی را با یکدگر مخلوط میکنند . تولید کننده ی موتورسیکلت ایتالیایی ، فرانتیک هم در حال آمدن به بازی است ، و از دانشش در زمینه ی موتور های تایر بزرگ دارای نیروی الکتریکی در راه اندازی دوچرخه های شهری و مخصوص جاده های خارجی استفاده میکند .


شهر های سرد و برفی ؛ و راه های نرم و ماسه ای دو مقصد منطقی برای دوچرخه های تایر بزرگ الکتریکی هستند اما این ها دو محیط کاملا متفاوت با مقتضیات متفاوت اند . fantic آنقدر از بازار میداند تا یک دوچرخه ی تایر بزرگ الکتریکی برای هر کدام بسازد . seven days و fat sport  این شرکت که در جولای معرفی شدند ، هر دو الکتریکی با تایر بزرگ اند اما برای راه های متفاوت.



seven days از بین این دو دوچرخه جالب تر است چون fatntic ادعا میکند که این اولین دوچرخه ی الکتریکی تایر بزرگ شهری در جهان است . ما مطمئن نیستیم که آیا واقعا مهم است که یک همچنین دوچرخه ای لقب شهری را بگیرد اما این به پر رنگ کردن طراحی جداگانه ی دوچرخه های شهری و جاده ای  fantic  کمک میکند . seven days با چارچوب آلمینیومی اش و بهینه سازی اش برای مایل ها مسیر را در شهر طی کردن ، بسیار استاندارد به نظر میرسد .


fantic حد شهری را تا 75 مایل (120 کیلومتر) تخمین میزند ، البته زمانی ککه باتری لیتیومی 417 wh volt bmz اش کاملا شارژ شده باشد . موتور brose midmount 250 w اش تا 66 ib-ft (90 nm) گشتاور تولید کرده تا در مسیر های طولانی پایه ها را با انرژی نگه دارد . این سیستم توسط یک کامپوتر چند کاره کنترل میشود.





دوچرخه ی الکتریکی seven day کاملا آلمانی است اما ریشه های ایتالیایی اش خود را در استایل نشان میدهد - ما کاملا میتوانیم ببینیم که این دوچرخه چقدر شبیه عکسش است در حالیکه جلوی بار اسپرسو  پارک شده است. چارچوب دو حالته اش توسط زین montegrappa  و فرمان دوچرخه متعادل شده است. اندازه ی این تایر های بزرگ 26 در 4 است.



seven days در سه حالت تولید میشود : آلمینیوم ابتدایی، کربن فیبر و rockshox bluto . رنج قیمت از 3.330 تا 3890 دلار است.
seven days  اسپورت با rockshox bluto بی شک میتواند از پس دوچرخه سواری کوهستان در حد متوسط بربیاید. اما کسانی که دنبال طراحی fantic برای جاده اند باید به سمت اسپورت  fat در فروشگاه بروند . این مدل از چارچوب آلمینیومی تشکیل شده و طراحی شده برای مصارف جاده های بیرون شهری . یک  rockshox bluto ی استاندارد و spram gx  گرداننده ی دنده در جایگاه x9  برای seven days.  بیشتر به درد گل و لای میخورد تا کافه گردی .



fat sport هم همان ترکیب موتور brose 260 w  و باتری bmz دارد اما مسیر های سخت و سربالایی مطمئنا بر حسب مایل سنجیده میشوند . قیمت اش همان €3,490 seven days خواهد بود . دوچرخه های الکتریکی در حال حاضر خیلی روی بورس اند و حتی طرفداران موتور سیکلت هم ذره ای از این هیجان و اکشن را میخواهند. شروع کار دوچرخه ی تایر بزرگ FANTIC  بعد از احیای موتور اسپانیایی marque bultaco در سواری کوهستانی 2000  وات الکتریکی اش بود.




دو دقیقه وقت بگذارید و کلیپ پایین را ببینید تا احساس بهتری راجع به چیزهایی که دوچرخه ی الکتریکی تایر بزرگ fantic دارد پیدا کنید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
ایوب
۰:۱۷ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد
سلام خیلی تو اینترنت سرچ کردم راجب ب قیمت این دوچرخه ظاهرا تو ایران وجود ندارد یا من خوب نگشتم لطفا اگر امکان داره قیمت این دوچرخه تایر بزرگ شارژی رو برام بفرستید ب این ایمیل my.boy.marivani@gmail.com خیلی ممنون
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

طرحی جدید برای دوچرخه ها، فراتر از انتظار شما