تکنولوژی
الناز فرجی۳:۲۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ آبان

bug ، تیمی در دانشگاه بریستول row-bot را ساخته است ، نمونه ی اولیه ی یک ربات که طراحی شده که کثیفی را از سطح تالاب ها و دریاچه ها جمع کرده و میکروب ها را بخورد . سپس همه ی اینها را در شکم مصنوعی اش تجزیه کرده تا نیرو بگیرد . با این روش ، نیروی کافی بدست می آورد تا خودش را دائم وادار به گشتن دنبال باکتری ها و خوردنشان کند . row bot شامل دو عنصر اصلی است ، مکانیزم نیروی محرکه اش تا بتواند با استفاده از دست و پا زدن توسط یک قطعه ی کوچک 0.75 واتی ، موتور dc اصلاح شده کار کند و شکمش که در آن سوخت سلول میکروبی (mfc) جریان الکتریکی تولید میکند تا به موتور برای حرکت کردن نیرو دهد .
کل سیستم زمانی کار میکند که این ربات کمی آب میخورد و MFC از باکتری داخل آن الکتریسیته تولید میکند ، که این باعث حرکت کردن پاروهایش میشود . این حرکت سپس به row bow این امکان را میدهد تا آب کثیف تری را قورت دهد و تمام فرایند دوباره از نو شروع میشود . این چیزی است که row bot را از ربات های شناگر کوچک دیگر ( مانند roboee میکروبوتیک هاروارد ) جدا میکند ، این وسیله کاملا از چیزی که در آن شنا میکند نیرو میگیرد .
جنبده ی قایق رانی که row bot با آن رقابت میکند پاهایی دارد که با مو پوشانده شده تا سطح را به آخرین درجه ی ممکن در حین مرحله ی قدرت افزایش دهد که باعث کم شدن اصطحکاک و سنگینی در حین مرحله ی بهبودی میشود . هر پارو که از ساختار ترکیبی چاپ سه بعدی با قابی محکم ساخته شده اند تا از پوسته ی لاستیکی محافظت کنند ، کش میاید تا سطح پارو را در حین مرحله ی قدرت بالا ببرد . این پوسته مفصلی دارد که زاویه ی حمله را در بخشی از پارو که زیر آب میماند در حین مرحله ی بهبود تغییر میدهد تا سطح جلویی و اصحکاکش را کم کند .
mfc _ مانند دستگاهی که توسط  UWE bristol ساخته شد تا جریان الکتریکی از ادرار تولید کند _ استفاده شده در row bot شبیه یک محفظه ی سوخت معمولی است ولی به جای استفاده از سوخت های معمولی برای نیرو دادن به فرایند ، از باکتری برای تولید جریان الکتریکی استفاده میکند ، به این صورت که فعل و انفعالات باکتری های موجود در طبیعت را تقلید میکند .
زمانی که به میکرو ارگانیسیم ها در شرایط هوازی قند داده شود ( که این در حضور اکسیژن است ) ، آن ها کربن دی اکسید و آب تولید میکنند . با این حال در شرایط ناهوازی (زمانی که اکسیژن نباشد) در یک mfc آنها کربن دی اکسید، پروتون و الکترون تولید میکنند . در این حالت ، یک جریان الکتریکی میتواند بین دو الکترود ساخته شود تا الکتریسیته تولید کند .
محققان معتقدند که این وسیله پتانسیل خیلی کارها را به عنوان یک ربات خودکار با انرژی دارد ، مثلا حسگر از راه دور, نظارت محیطی و تمیز کردن . در این حالت ، برنامه ی بعدی row bot انجام دادن کار نظارت و کنترل زیر سیستم ها باهم است ، با تغییر چند مدار توسط MFC .
نتایج این تحقیق اخیرا در مقاله ای در کنفرانس بین المللی IEEE.RSJ در باره ی سیستم ها و ربات های هوشمند (IROS )در هامبورگ آلمان منتشر شده است .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Target به ۷۷۵۰۰ نیروی کار فصلی نیاز دارد