تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

برای کمک به دسترسی بیشتر به آب آشامیدنی تمیز  برای کشور های در حال توسعه ، واتراستیلر یک سیستم تقطیر آب خورشیدی طراحی کرده تا تقریبا از هر منبعی آب تمیز تولید کند . این دستگاه که بسیار ارزان، موثر و مقیاسی است ، میتواند تا هزاران لیتر آب در روز تولید کند ، این دستگاه نصب میشود بدون اینکه هزینه ی اضافی داشته باشد یا برای راه اندازی اش به تمرین یا نگه داری خاصی لازم باشد . water stiller water works اولین بار در سال 2004 فهمیده شد . مانند چرخه ی آب طبیعت ، با گرم کردن آب کار میکند تا حدی که بخار کند و از آلودگی هایش پاک شود . توسط مخزن بالا توسط واحد ها  کشیده میشود پس نیازی به پمپ نیست و این واحد به صورت عمودی به بخش های تقسیم میشود که در هر کدام آب به صورت مساوی قرار میگیرد.
آبی که به پایین ترین بخش واحد هدایت میشود، توسط لوله های خورشیدی مکنده (پنل گرمایی خورشیدی ) گرم میشود . زمانیکه گرم شد ، بخار میشود و باقی مانده ی بخار به بالای بخش میرود . و هر نوع آلودگی را جا میگذارد . زایده ها باز چرخیده میشوند و با آب تازه رقیق میشوند . زمانی که بخار به پنل تقطیر در بالای بخش رسید، قطره های کوچک آب تمیز تولید میکند . در ادامه قطره های کوچک از پنل زاویه دار  به سمت خروجی برای مصرف میروند . گرمای هر یک از لایه های پایینی لایه های بالایی را هم گرم میکند . با این روش این سیستم بسیار موثر میشود . تاسیساتی استاندارد که روزانه 200 یا 300 لیتر آب تمیز تولید میکند . و میتواند تا 10000 لیتر هم برسد .


سیستم waterstillar works از هیچ گونه برق یا مواد شیمیایی استفاده نکرده و هیچ تشعشعی ندارد . آب تمیزی که تولید میکند طعمی طبیعی دارد و بدون باکتری و ویروس است . مواد معدنی هم میتوانند در طول پروسه به آب اضافه شوند اما در درون سیستم ساخته نشده است . در روزهای ابری بازهم عمل تبخیر میتواند صورت بگیرد . اما سیستم در میزانی کمتر کار خواهد کرد . و ممکن است از قدرت زای نوری یا نیروی برق به عنوان راهی فرعی و جایگزین برای گرم کردن سیستم استفاده کند . واتر استیلر میگوید که این سیستم با استفاده اجناس و بخش هایی ساخته شده تا بیشترین طول عمر ممکن را در برابر تاثیرات محیطی داشته باشد . اگر درست نصب شود میتواند تا20 سال عمر کرده و آب تمیز را تامین کند و کارکنان ملی هم دائم چک میکنند و کار ها و نگه داری لازم را انجام میدهند .
برنامه ی واتر استیلر این است که این سیستم را بدون هزینه های گراف ارائه دهد و هر مشتری کمی از هزینه ی شخصی را بر اساس میزانی که استفاده کرده بپردازد . کمپانی میپوید که 80 سیستم works منتظر اند تا به کپنهاگن و میکزیکوسیتی فرستاده شوند و فعلا در پی شراکت NGO  برای کمک در توزیع است .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد