ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۱ تير

به گزارش ایسنا، از ابتدای طرح ترابردپذیری شماره‌ها، یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۸۴۳ ترابرد خروجی موفق انجام شده است.
طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کنند. این طرح در طول سال‌های گذشته که پیشنهاد اجرایی شدن آن مطرح شده بود، درگیر اما و اگرهایی بود، در نهایت از سال ۹۵ اجرایی شد. در ماه‌های ابتدایی اجرای طرح ترابردپذیری اشکالاتی وجود داشت اما با برگزاری جلسات کنترل پروژه با حضور نمایندگان اپراتورها، پیمانکار و ناظر، عملکرد سیستم بررسی شده و با اعمال نظارت و پایش مداوم پروژه، اشکالات موجود شناسایی، پیگیری و حل شد.
احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دائمی به اعتباری و بالعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی می‌تواند از دلایل رد درخواست ترابرد باشد.
طبق آمار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آخرین آمار ترابردپذیری حاکی از آن است که از زمان شروع پروژه تاکنون، یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۸۴۳ ترابرد خروجی موفق انجام شده است.
ترابردهای انجام‌شده از اپراتور همراه اول به ایرانسل ۴۸۸ هزار و ۷۷۷ مورد و به اپراتور رایتل، ۲۰ هزار و ۶۰۹ مورد بوده است. ترابردهای انجام‌شده از اپراتور ایرانسل به اپراتور همراه اول، ۵۲۱ هزار و ۵۲ مورد و به اپراتور رایتل، ۲۹ هزار و ۸۱۸ مورد بوده است. ترابردهای انجام‌ شده از اپراتور رایتل به همراه اول، ۵۲ هزار و ۱۱۹ مورد و به اپراتور رایتل، ۶۳ هزار و ۳۴۸ مورد بوده است.
البته باید در نظر داشت تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.
در هر حال، برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
هم‌چنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه