ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

وزیر ارتباطات هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات، آخرین وضعیت شاخص‌های ارتباطی در کشور را تشریح کرد. به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و بهره‌برداری از پروژه‌ی دولت همراه در کشور، آخرین وضعیت رشد و ارتقاء فناوری اطلاعات و ارتباطات را تشریح کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۲۴۶ شهر کشور دارای پوشش نسل سوم و چهار موبایل هستند و شاهد هستیم که ۱۰۰ درصد پوشش منطقه‌ی شهری توسط همراه اول و ۹۷ درصد پوشش مناطق شهری توسط ایرانسل کامل شده است. در همین حال با اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتور رایتل نیز پوشش سراسری در کشور دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم، پروژه‌ی پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات در مناطق کمتر برخوردار را اجرا کردیم، افزود: مطابق با این شاخص‌ها که در ۳ زیر شاخص ارتباطات ثابت، موبایل و اینترنت بررسی شد، مشخص شد که تنها ۳۵ درصد مناطق روستایی کشور از ارتباط برخوردار بودند که ما طی چند ماه گذشته در دولت دوازدهم ۲۰ درصد این شاخص‌ها را توسعه داده و آن را به ۵۵ درصد رساندیم.
وزیر ارتباطات با انتقاد از اینکه در بخش ارتباطات ثابت، توسعه‌ی پورت‌های فیبر نوری به‌ خوبی انجام نگرفته است، گفت: تنها موفق به راه‌اندازی ۲۰۰ هزار پورت فیبر نوری شده‌ایم و نیازمند تلاش برای رفع این عقب‌ماندگی هستیم. بر مبنای برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال قرار است به ۲ میلیون پورت فیبر نوری برسیم.
وی تأکید کرد: در حوزه‌ی ارتباطات بین‌الملل، وارد باشگاه ترابیتی‌ها شدیم و حجم ارتباطات بین‌الملل که ۷۳ گیگابیت بوده امروز به ۱۲۰۰ گیگابیت رسیده است.
جهرمی گفت: در حوزه‌ی ارتباطات داخلی از ۶۴۰ گیگابیت به ۵.۴ ترابیت رسیده‌ایم و حجم شبکه‌ی دیتای کشور را به ۱۸.۲ ترابیت رسانده‌ایم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در آغاز دولت دوازدهم میزان ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی ۴۰ به ۶۰ بود، ادامه داد: با مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تعرفه‌گذاری اینترنت داخلی، شاهد رشد ۱۶ درصدی تولید محتوای دیجیتال هستیم و محصولات داخلی متعددی در حوزه‌ی تلویزیون تعاملی و اینترنتی تولید شده است که امیدواریم در برنامه‌ی ششم توسعه به شاخص ۵۰ درصدی از میزان ترافیک داخلی برسیم.
جهرمی با اشاره به تولیدات محصولات ویدیوی آنلاین در کشور توسط تیم‌های جوان ایرانی گفت: یکی از این تولیدکنندگان بالغ‌ بر ۳۰ درصد مشترک خارجی جذب کرده است. در همین حال شاهد رشد قابل‌ توجه محتوا در حوزه‌ی نمایش خانگی، موسیقی و کتاب صوتی هستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه