تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۱ خرداد

امکان تغییر دادن رنگ وسیله ی نقلیه ای که آن را قرض گرفته اید، می تواند هیجان بیشتری در به اشتراک گذاشتن خودروها در بین افراد به وجود بیاورد.

Mini به تولید ماشین های فشرده و وسایل نقلیه ی کارآمد از نظر اقتصادی، از زمانی که اولین ماشین آن در سال 1959 به بازار معرفی شد پرداخته است. اما شرکت منشا آن یعنی BMW در حال بررسی این مسئله است که ماشینها چگونه می توانند در آینده، به شکل های متفاوتی در مفهوم ماشینی مورد استفاده قرار بگیرند. برخلاف تاکید بر روی تجملاتی بودن مدل های خود از جمله BMW  و Rolls Royce، مدل Mini با دیدگاهی به منظور گسترش سفارشی سازی و برای عموم کاربران، وارد بازار شد، که به عنوان یکی از مزایای آشکار اکوسیستم به اشتراک گذاشتن ماشین ها محسوب می شود.

BMW/Mini پیش از این، به آزمایش روش به اشتراک گذاری ماشین در لندن به کمک برنامه ی DriveNow خود پرداخته است. برنامه ی آزمایشی ReachNow آنها در سیاتل کمی متفاوت است و بیشتر به صورت اختصاصی برای برای تبادل ماشین های مدل Zipcar و برای رانندگان منتخب در نظر گرفته شده است، اما هر دوی آنها چالش یکسانی را برای ماشین های Mini به همراه می آورند: تولید وسیله ای که برای همه ی رانندگان از جذابیت برخوردار باشد اما برای هر کدام از آنها سفارشی نیز به نظر برسد.

ظاهر مات و نیمه شفاف آن، در حقیقت از یک حالت اصلاح نشده و خنثی برخوردار است: برای کسانی که این ماشین را قرض می گیرند یا رانندگان متفاوتی که در یک خانه حضور دارند، این وسیله ی نقلیه می تواند به تغییر بدنه ی خارجی خود به منظور ایجاد حس تعلق شخصی به افراد بپردازد. همونطور که Autoblog نیز به این مسئله اشاره کرده است؛ این همان ویژگی است که BMW نیز برای محصول بعدی خود در نمایشگاه اتومبیل NY به نمایش گذاشت، و BMW از تکنولوژی حسگرهای خارجی به منظور شناسایی خودکار رانندگان و تغییر ظاهر خود پس از نزدیک شدن رانندگان برخوردار است. این نوع حس خودکار می تواند تا حس کردن محیط و تغییر سیستم فنربندی ماشین در زمانی که راننده وارد جاده های ناهموار می شود، توسعه یابد.
طراحی های بعدی Mini پیشرفت های بسیاری را با خود به همراه دارد، از جمله کاهش هرج و مرج داخلی با کنار گذاشتن ابزارآلات و در عوض، ارسال اطلاعات به شیشه ی جلوی ماشین. اما در نبرد بین وسایل نقلیه ی آینده، بسیار واضح است که BMW در حال سرمایه گذاری بر روی اقتصاد Mini و سفارشی سازی آن در حالی است که به ترک کردن نوآوری های واقعا پیشرفته ی رانندگی خودکار برای برند گران قیمت خود می پردازد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

BMW دامنه Alphabet.com را در اختیار داشته و قصد فروشش را هم ندارد