تکنولوژی
الناز فرجی۳:۴ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

پیچ گوشتی صوتی برگشته است .
نه تنها این ابزار مورد اعتماد دکتر در doctor who برگشته است - بینندگان بازگشتش را بعد از یک سال غیبت در آخرین فصل hell bent دیدند - بلکه به دست طرفداران نیز رسیده است . BBC  بالاخره طراحی جدیدش را به عنوان یک نسخه ی عینی برای فروش میگذارد ، درست مانند کاری که با دو نسخه ی قبلی کرد . در هر نسخه ی عینی ( یا اسباب بازی ) ، bbc بازی گجت اش را با زنگ ها و سوت های جدید بالا برد . اولین پیچ گوشتی ، که توسط دکتر های کریس اسکلتون و دیوید تننت به کار میرفت ، حدودا دو صدای مشابه در می آورد و میتوانست باز شود و گسترش پیدا کند ، اما به صورت دستی - باید آن را با شصتتان هل میدادید . در پیچ گوشتی مت اسمیت صداها غریزی تر و  گسترش خودکار تر میشود ،با یک دکمه بیرون میاید و قسمت جلویی پنچه مانندش  باز میشود . این دکمه ها به روشی عجیب کار میکنند ( یکی از آنها تنها در حال جمع شدن کار میکرد ) اما در اینکه جالب تر بود هیچ حرفی نیست .
در نسخه ی جدید پیتر کاپالدی ، این پیچ گوشتی صوتی بار دیگر ارتقا میابد . هفتمین پیچ گوشتی صوتی دکتر ( 29.98 دلار در آمریکا ) در واقع چهار افکت نوری مختلف دارد ، دو تا آبی و دو تا سبز .چهار افکت صوتی هم وجود دارد – اولین بار برای هر اسباب بازی پیچ گوشتی صوتی.
این دوازدهمین پیچ گوشتی صوتی دکتر است .
با اینکه این نسخه ی عینی جدید خیلی خوب است اما هنوز قابل مقایسه با کنترل از راه دور پیچ گوشتی صوتی doctor who که چند سال پیش برای اولین بار بیرون آمده بود نیست . این وسیله قطعا یک اسباب بازی نیست ، با طراحی سنگین و فلزی و چند حالت صدا - با توانایی کنترل تلوزیون با کنترل های حرکتی . برای مدتی به نظر میرسید که دکتر کاپالدی قرار نیست پیچ گوشتی خودش را داشته باشد . در فصل اولش ، دوازدهمین دکتر، پیچ گوشتی سبز قبلی را استفاده میکرد - یک انتخاب عاقلانه در این سریال ( این وسیله هیچ اشکالی نداشت ) ( و این کار طرفداران را کمی به دکتر اسمیت وصل کرد . ) . در فصل آخر این برنامه دستخوش یک تغییر بزرگ شد : دکتر پیچ گوشتی صوتی اش را به خاطر یک تکنولوژِی پوشیدنی کنار گذاشت .یک عینک آفتابی . طرفداران به این تغییر اعتراض کردند، به هر حال در انتهای فصل دکتر یک پیچ گوشتی جدید را مستقیما از ماشین زمانش به عنوان هدیه دریافت کرد  .
پیچ گوشتی صوتی جزء اصلی doctor who به مدت 500 سال بوده است . این وسیله در اپیزود fury from the deep در سال 1968 معرفی شد و قبل از اینکه BBC از آن اسباب بازی بسازد بسیار تکرار شده بود . با این حال نویسندگان گاهی بیش از حد به عنوان وسیله ای همه کاره روی آن تکیه میکنند . این پیچ گوشتی صوتی در سال 1980 مدتی پیدایش نبود . این وسیله ناگهان در مجموعه ی جدیدی که در سال 2005 شروع شد برگشت ، گرچه مشکل طراحی دستگاه هم وجود داشت .
هر چقدر که شایستگی بودن در مجموعه را داشته باشد وسیله ی تجاری خوبی برای BBC بود و گرچه Capaldi دیر رسید اما به نظر میرسد که اگر دکتر جدیدی بیاید یک پیچ گوشتی جدید هم با او می آید  و یک پیچ گوشتی جدید هم به فروشگاه ها اضافه خواهد شد .

برچسب هاDoctor Who
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت Tor سرانجام نسخه بتای برنامه پیام رسان چندپلتفرمی خود را که مدتی از انتشار آن می گذرد، ارائه داد