گوناگون
احمد درخشان۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

زمانی که در دهه ۸۰ میلادی شبکه های کامپیوتری در حال گسترش بودند هیچ کس تصور نمی کرد که ۴.۳ میلیارد آدرس اینترنتی که در آن زمان عملا بی نهایت به نظر می رسید، به اتمام برسد. اما با گذشت ۳۵ سال از آن روز ها و گسترش غیر قابل پیش بینی شبکه های اینترنتی و اینترانتی، آدرس های اینترنتی در حال تمام شدن هستند.
به گزارش سازمان ثبت شماره های اینترنتی (ARIN) تنها ۳.۴ میلیون آدرس اینترنتی از ۱.۳ میلیارد آدرس اختصاص یافته به  امریکا شمالی باقی مانده است. با اینکه در سال های اخیر جایگزینی برای آدرس ۳۲ بیتی موسوم به IPv4 طراحی و پیاده سازی شده است اما تا امروز این نسخه جدید که با نام IPv6 شناخته می شود، چندان مورد استفبال قرار نگرفته است. گذشته از این مسئله گذر از IPv4 به IPv6 نیازمند تغییرات بسیاری در زیربنا و رو بنای شبکه ها است که متعاقبا هزینه های هنگفتی را منجر خواهد شد.


IPv4 یکی از بنیادی ترین سیاست نامه شبکه های کامپیوتری است که مجموعه ای از قواعد ارتباط رایانه ها در شبکه را در بر می گیرد. در این سیاست نامه اندازه آدرس کامپیوتری ۳۲ بیت در نظر گرفته شده است. این در صورتی است که در IPv4 اندازه آدرس ها ۶۴ بیت در نظر گرفته شده است. این امر باعث شده تا تعداد آدرس های موجود در این سیاست نامه به ۳۴۰ و ۳۶ صفر به دنبال آن، افزایش یابد.

برچسب هاIPv4ARINIPv6
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد