ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت زندگی مردم هدف همه‌ی ماست، گفت: نقش ICT در مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی، مدیریت زباله، آموزش و امنیت شهری و همچنین افزایش اشتغال بسیار مهم است.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ی مشترک با شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه ی شهر هوشمند با تعامل وزارت ارتباطات و شهرداری سرعت بیشتری می‌گیرد، گفت: امروز توسعه ی نسل چهارم تلفن همراه نیازمند همراهی شهرداری و اپراتورها است چراکه در برخی مناطق نسبت به نصب آنتن‌های BTS مشکلاتی وجود دارد که توسعه را دچار مشکل می‌کند.
وی افزود: بر اساس برنامه ی ششم توسعه باید مراجعات مردم به ادارات 12.5 درصد کاهش پیدا کند که برای تحقق این هدف باید کارگروه‌های مشترکی ایجاد شود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه 35 درصد کل بازار ارتباطات کشور در تهران قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون حدود 14000 پورت فیبر نوری در تهران تحویل متقاضیان شده که بسیار ناچیز است.
عضو کابینه ی دولت تدبیر و امید نقش ICT را در مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی، مدیریت زباله، آموزش و امنیت شهری و همچنین افزایش اشتغال بسیار مهم دانست و ادامه داد: هدف اصلی ما ارتقاء کیفیت زندگی مردم است و با امکانات دو مجموعه این مهم قابل‌ اجرا است.
بالاترین مقام مسئول حوزه ی ICT کشور همچنین به زلزله ی اخیر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به زلزله ی اخیر برای مدیریت ارتباطات در زمان بحران باید به‌ صورت خاص برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه