ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با همراهی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد و با دستاوردها و اقدامات انجام شده این پژوهشگاه در حوزه فضایی آشنا شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بازدید با اشاره به دستاوردهایی که در سال‌های گذشته در حوزه فضایی به دست آمده است، گفت: سازمان فضایی ایران درباره پایش دریاچه ارومیه و پدیده گرد و غبار با سازمان حفاظت محیط همکاری سیستمی دارد.
وی به توافق سازمان فضایی ایران برای حفاظت از جنگل گلستان با سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: جزییات این پروژه نهایی شده است و در سفری که به استان گلستان خواهیم داشت این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود و بر اساس این توافق آتش‌سوزی‌ها در این منطقه بزرگ و میراث ملی کشور که بیشتر هم از طریق عامل انسانی ایجاد می‌شود، در اسرع وقت اطفا شود.
آذری جهرمی تصریح کرد: همچنین برای بسیاری از مسائل دیگری که در حفاظت از جنگل‌ها موثر است به وسیله دانش فضایی و استفاده از اینترنت اشیا مدلی با سرمایه‌گذاری اولیه وزارت ارتباطات طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری اولیه این طرح با وزارت ارتباطات است، افزود: ما می‌خواهیم با این کار استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری فضایی در عرصه های مختلف را ترویج کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد دولت و مجلس تشویق می‌شوند که برای چنین طرح‌هایی اعتباراتی در نظر بگیرند.
وی افزود: این پروژه متعلق به سازمان محیط زیست است و وزارت ارتباطات در کنار این سازمان به اجرای طرح کمک می‌کند و این طرح می تواند دستاوردهای خوبی هم برای محیط زیست و هم برای فناوری فضایی داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه